Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Har hört ett tag att 2.8 är på gång. Men enligt min PST är den försenad. Någon som vet mer? Varför kommer det så många mjukvaror... bra de väntar in att allt funkar!
av Lockis
Varför? Det är så utveckling fungerar. Man fokuserar på enstaka funktioner och släpper efter hand.
av Ekapsve
Släppt men inte som OTA, Innehåller bara "optimeringar av drivlinans funktion".

Kolla på Volvocars.se under support där kan du se när ny mjukvara släpps samt innehåll
av perhall
Lockis skrev:Varför? Det är så utveckling fungerar. Man fokuserar på enstaka funktioner och släpper efter hand.
Det fattar jag, men hittills är det flera nya saker som börjat strula med varje uppdatering.

Min PST säger att 2.8 ska lösa alla problem, det är därför den dröjer... drivlinan har funkat bra hela tiden.
av lpc123
perhall skrev:
Lockis skrev:Varför? Det är så utveckling fungerar. Man fokuserar på enstaka funktioner och släpper efter hand.
Det fattar jag, men hittills är det flera nya saker som börjat strula med varje uppdatering.

Min PST säger att 2.8 ska lösa alla problem, det är därför den dröjer... drivlinan har funkat bra hela tiden.
Det skulle jag inte tippa på att den gör :-o
Är så mycket som inte fungerar som det ska göra och jag har personligen mycket svårt att se att dom lyckas fixa alla dom sakerna i en uppdatering!?!.
Nej vi får nog bida vår tid och ta dom justeringarna som Volvo tycker är viktiga och sen eventuellt har vi något som fungerar när det är dags at byta bil till något annat.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]