Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
Jävla skit app vill jag börja med att säga...

Bytte telefon och loggade in på Volvo Cars appen, och bilen syns inte...
Ingen fara tänkte jag, går ut i bilen med båda nycklarna och försöker koppla appen.
Måste då ta bort den gamla, sagt och gjort.

Men, skiten funkar inte.... TuneIn har också legat nere i flera dagar. Är det så att hela VOLVO IT har tagit semester samtidigt? Någon som har koll på läget, eller framförallt också haft problem med att se/lägga till sin bil senaste 24h?

Kör iPhone med senaste versionen.
av binkie
Ja fy de dumma IT gubbarna att de vill vara lediga med sina familjer, att de inte tänkte på dig att just nu ville du leka runt med din app. Världen går inte under för dig, okej?

Du kan väl bara med att beskriva exakt vad som inte fungerar, felmeddelande etc?
Användarvisningsbild
av Drekkus
Är utomlands just nu och vid några mellanrum gick in i appen och tittade på min Google bil som står hemma, ville se hur mycket procent den förlorar under dessa dagar jag är borta. Idag tittar jag i appen och Google bilen försvann. Måste trycka in VIN och grejer för att ansluta till den igen. Kasst detta, aldrig förekommit i min Sensus-bil. Jag har alltid tyckt att appen varit acceptabel, tills jag fick en Google-bil...
av Lockis
binkie skrev:Ja fy de dumma IT gubbarna att de vill vara lediga med sina familjer, att de inte tänkte på dig att just nu ville du leka runt med din app. Världen går inte under för dig, okej?

Du kan väl bara med att beskriva exakt vad som inte fungerar, felmeddelande etc?
Din läsförståelse är uppenbarligen inte god nog för att hänga på forum. Gör oss alla en tjänst och sluta använda internet.
Drekkus skrev:Är utomlands just nu och vid några mellanrum gick in i appen och tittade på min Google bil som står hemma, ville se hur mycket procent den förlorar under dessa dagar jag är borta. Idag tittar jag i appen och Google bilen försvann. Måste trycka in VIN och grejer för att ansluta till den igen. Kasst detta, aldrig förekommit i min Sensus-bil. Jag har alltid tyckt att appen varit acceptabel, tills jag fick en Google-bil...
Tack, tolkar detta som att det inte bara är jag som har problem med google bil och app just nu. Ger det ett par timmar, sen får jag trycka på knappen i bilen och kontakta volvo för felsökning. Märkligt att ingen annan gjort ett inlägg om problemet, brukar gå undan ;-)
av HeavyMetal
Sensus är en dröm jämfört med Google dyngan. Fattar inte varför Volvo inte valde att fortsätta att utveckla Sensus istället? :-/
av binkie
Lockis skrev: tor 29 dec 2022, 15:11
binkie skrev:Ja fy de dumma IT gubbarna att de vill vara lediga med sina familjer, att de inte tänkte på dig att just nu ville du leka runt med din app. Världen går inte under för dig, okej?

Din läsförståelse är uppenbarligen inte god nog för att hänga på forum. Gör oss alla en tjänst och sluta använda internet.
Drekkus skrev:Är utomlands just nu och vid några mellanrum gick in i appen och tittade på min Google bil som står hemma, ville se hur mycket procent den förlorar under dessa dagar jag är borta. Idag tittar jag i appen och Google bilen försvann. Måste trycka in VIN och grejer för att ansluta till den igen. Kasst detta, aldrig förekommit i min Sensus-bil. Jag har alltid tyckt att appen varit acceptabel, tills jag fick en Google-bil...
Tack, tolkar detta som att det inte bara är jag som har problem med google bil och app just nu. Ger det ett par timmar, sen får jag trycka på knappen i bilen och kontakta volvo för felsökning. Märkligt att ingen annan gjort ett inlägg om problemet, brukar gå undan ;-)
Dålig läsförståelse? Du skriver bara att det inte funkar? Utveckla istället ditt problem så kanske vi kan hjälpa dig? Jag hoppas för guds skull att du inte har tagit semester mellandagarna utan jobbar fram till 17, även imorgon... som du kräver att IT teknikerna på volvo ska göra..

Sen, ja, det är strul med google systemet och det finns lite knep som du kan testa. Lär dig söka på forumet men det kanske är för svårt för dig?
av Lockis
HeavyMetal skrev: tor 29 dec 2022, 16:18 Sensus är en dröm jämfört med Google dyngan. Fattar inte varför Volvo inte valde att fortsätta att utveckla Sensus istället? :-/
Håller med dig, sensus kändes mer färdigt. Nu känns det som att man har betalat 600.000 för att vara en beta testare. Både app och bilen i sig är sämre än det var för ett par år sedan tyvärr.
av Lockis
binkie skrev: tor 29 dec 2022, 16:26
Lockis skrev: tor 29 dec 2022, 15:11

Dålig läsförståelse? Du skriver bara att det inte funkar? Utveckla istället ditt problem så kanske vi kan hjälpa dig? Jag hoppas för guds skull att du inte har tagit semester mellandagarna utan jobbar fram till 17, även imorgon... som du kräver att IT teknikerna på volvo ska göra..

Sen, ja, det är strul med google systemet och det finns lite knep som du kan testa. Lär dig söka på forumet men det kanske är för svårt för dig?
Du är kul du ;-)

Jag tycker det är ganska tydligt i mitt inlägg att jag inte kan lägga till bilen i appen. Att jag har plockat bort kopplingarna.

Det enda jag inte skrivit är att jag ominstallerar appen, men då jag skriver att jag har en ny telefon så är appen nyinstallerad (obs, självklart har jag avinstallerat appen också).

Vad exakt i min problem beskrivning tycker du är svårt att förstå?
Ny telefon, ingen bil i appen.
Följt Guideb och tagit bort koppling i bilen.
Skriver väl visserligen inte att jag försökt koppla upp ordagrant, men jag skriver ju att det inte funkar.

Jodå, jag har jobbat 8-17 nu i dagarna 3. Jag jobbar ju med IT, så alla kan ju inte ta ledigt samtidigt. Hur skulle det se ut om man sluta leverera infrastruktur för att det är mellandagar. Jag gissar nog att det dessutom befinner sig folk på Volvos IT avdelning och deras leverantörer för att felsöka vid behov. Kanske är du en av dem som inte fick semester och är bitter för att du nu faktiskt behövde jobba under mellandagarna? Jaja, imorgon är jag ledig. Ha det så kul på jobb!
av Camelen
Vet inte om du provat...men. Jag fick ta bort blåtandskopplingen i bilen samt ta bort mitt Volvo id. Sedan skapade jag en ny profil och då fungerade det att koppla appen igen. Se till att ha båda nycklarna med vid installationen,för efter du fått koppling kan du ändra den nya profilen så den blir administratör. Du kanske redan testat detta men om inte så ett tips från en till som haft strul med koppling mellan bil och app :-)
av Camelen
Vet inte om du provat...men. Jag fick ta bort blåtandskopplingen i bilen samt ta bort mitt Volvo id i bilen. Sedan skapade jag en ny profil och då fungerade det att koppla appen igen. Se till att ha båda nycklarna med vid installationen,för efter du fått koppling kan du ändra den nya profilen så den blir administratör. Du kanske redan testat detta men om inte så ett tips från en till som haft strul med koppling mellan bil och app :-)

Lysande :-) Du får testa buntbandstricket […]

@fjohan82 , Intressant prissättning :) Ska n[…]

Fel efter byte VVT

Visst vrider du vevaxeln åt rätt h&arin[…]

Tackar, får kolla även det!