Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Drekkus
Har en V60 -23 som jag hämta för några veckor sedan. Något som jag märkt med den är att jag måste nästan var tredje minut sätta på max defroster för att få bort imman och sedan stänga av och sedan sätta på. Ska det verkligen vara såhär? Min äldre V60 -20 räcker det med ett knapptryck när jag startar bilen och efter det ingenting. Men imman kommer ständigt tillbaka nästan direkt efter att jag fått bort allt och stängt av defrostern på den nya. Börjar störa mig verkligen och undrar om jag behöver åka ner till verkstaden eller om detta kanske är absurt normalt på de nya bilarna?

Tack för svar.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Man kan väl justera fläktens automatiska hastighet, som på tidigare årsmodeller?
Står den lågt kan bilen imma på rutorna.
Användarvisningsbild
av Drekkus
fjohan82 skrev:Man kan väl justera fläktens automatiska hastighet, som på tidigare årsmodeller?
Står den lågt kan bilen imma på rutorna.
Jag har den på Autofläkt 3 som min MY20, Testat Autofläkt 4 också men ingen skillnad.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
är alla utblås vinklade rätt? kör själv med en s60 2020 vinklat yttre utblås mot rutorna och kör autofläkt 3 inga problem har ni vattenflaska eller något annat fuktigt i bilen?
Användarvisningsbild
av Drekkus
Har inte koll på om utblåsen är vinklade rätt direkt, kan titta nästa gång jag åker ut. Mina mattor i bilen är gummi så det är nog inte det heller. Knappt druckit i bilen heller så inga vattenflaskor liggandes någonstans.

Har läst den tråden med elvärmaren men jag får ju varm luft i bilen utan max defroster så tänkte inte mycket på det. Bara att rutorna immar igen ändå. Körde i snön ena dagen med Constant AWD och det var samma sak då.
Användarvisningsbild
av Drekkus
s6025t skrev: lör 17 dec 2022, 13:54 Är tillskottsvärmaren inställd så den startas automatiskt?
https://www.volvocars.com/se/support/ma ... ttsvarmare
Varit på sen jag fick bilen. Ska jag kanske testa med den av? Men kan väl knappast göra det bättre.
av s6025t
Tillskottsvärmaren ska vara på automatiskt om det ska bli bäst klimat i bilen.
Hur är det med A/C är den på hela tiden den startar ju automatiskt ihop med defrostern o avfuktar luften o stängs av när man slår av defroster om den är avstängd?
Likaså om luftåtercirkulation är aktiverat då är det risk för imma kör man defroster upphör den funktionen men återgår när man stänger av defrostern o imman kommer väl tillbaka
https://www.volvocars.com/se/support/ma ... irkulation
Senast redigerad av 1 s6025t, redigerad totalt 0 gånger.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]