Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det hyggliga högtalare och förstärkare i detta paket? Och jag har läst någonstans på detta forum att någon EQ för personlig ljudinställning inte finns på Googlebilarna?
Allt är ju relativt. Har man inte 10 papp att lägga på H/K ljudet så kommer nog detta fungera utmärkt. Men, har man kört lite bättre ljudsystem tidigare kan man nog bli rätt besviken.
Jag har provat alla volvos ljudsystem i V60. H/K är det jag känner är mest för pengarna om man ska uppgradera, även om B&W är bättre. Standard ljudet lämnar lite att önska, men rapporter säger att sub hjälper till där.
Jag har monterat original B&W subwoofer och bytt alla högtalare i bilen som har HP till B&W inkl centerhögtalare, blev väldigt bra men det krångligaste var sub:an med alla komponenter. Ljudet är bra i standard HP men betydligt bättre med mina mods även om jag inte har takhögtalare och ljudscenen som kommer med B&W.

Och är det något man ska addera är det definitivt en subwoofer i HP.
S65D skrev: ons 16 nov 2022, 21:47 Är det inte alltid subwoofer på H/K? Har märkt att det finns subwoofer T8 (kanske även T6?) utan H/K eller B&W och med vad jag då antar är HP som @LJN undrar om?
H/K har alltid sub. Hybriderna verkar ha sub med HP systemet med.
Bränsleledning Volvo 240

Jag blev avrådd av verkstad att ersätta[…]

Hjälp med Vida

Får du några P-koder med din obd l&aum[…]

Smart :-D

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]