Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DennisE
Jag använder den orangea nyckeln och frugan har den svarta. Varför följer inte profilen med inställningarna med mig på den orangea nyckeln? Har frugan använt bilen så får jag manuellt byta profilen och trycka på min sätesinställning. Tvärtom går det hur bra som helst. Ska man behöva köpa en till nyckel?
av DennisE
AndreasThn skrev:Har du låst din profil till den orangea nyckeln?
Jag tror det! Jag har i alla fall lyckats med frugans nyckel som då har den svarta.
Användarvisningsbild
av Perra83
DennisE skrev: ons 19 okt 2022, 09:53
Jag tror det! Jag har i alla fall lyckats med frugans nyckel som då har den svarta.
Hos oss kör vi tvärtom, kärringen har orange för att hon tycker att den är fin 😂
Men skitsamma. Du får koppla nyckeln till rätt körprofil bara så är det bra sen. Jag hade samma problem själv. Sök i bilens manual på skärmen i bilen. Tar max 1 minut att fixa.
av DennisE
Perra83 skrev:
DennisE skrev: ons 19 okt 2022, 09:53
Hos oss kör vi tvärtom, kärringen har orange för att hon tycker att den är fin 😂
Men skitsamma. Du får koppla nyckeln till rätt körprofil bara så är det bra sen. Jag hade samma problem själv. Sök i bilens manual på skärmen i bilen. Tar max 1 minut att fixa.
Ha ha! Ja jag vette fan varför jag fick den färgrika... passade min personlighet kanske :-) OK jag får kika på det men då vet jag att det KAN gå :-) Tack!
av DennisE
Som info för dom som söker hjälp! Jag gjorde om båda nycklarnas koppling till båda profilerna(Min och min frus) och det fungerade inte först... fick göra det 2-3 gånger innan det fungerade. Varför kan man undra.. har färska batterier också. Men den som inte ger sig vinner... så tack för support/pepp! Man kan göra rätt men man får ändå göra om ett antal gången för att få det att fungera.
av Primus
Min har sedan en tid börjat strula. Den följer inte nycklarna varje gång, men ibland. Mycket irriterande.

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]