Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Tänkte höra om nån här vet vad detta kan bero på? Eller om nån har samma problem med sin V60?

Jag har problem med ett dovt bullrande ljud på min V60 D3 Automat 2019 som har gått ca 6000 mil.
Låter ibland även som ett dovt dunkande/knackande. Kan höra det på tomgång ibland, när jag stänger av bilen samt när jag krypkör. Jag har försökt att lokalisera ljudet under huven och tycker det kommer från höger sida långt ned på motorn, i höjd med vevaxeln. Med tanke på att det är väldigt dovt så är jag ganska säker på att det är nånstans i motorn som ljudet kommer ifrån. Jag har även fått ganska kraftiga motorvibrationer vid vissa varvtal.
Problemet kom först för 1 år sen och jag va in till verkstaden där de då bytte övre höger motorfäste. Efter de så blev bilen 95% bra och jag nöjde mig för stunden med det men till somamren så kom problemet tillbaka med full kraft och jag har precis hämtat ut bilen idag efter att de bytt ännu ett motorfäste som sitter under motorn på höger sida. Samma sak igen bilen har blivit 95% bra och vibrationerna är betydligt mnindre. Men jag kan fortfarande höra de dova bullret/dunkandet men det är mycket tystare och vibrationerna är betydligt mindre.
Jag har jämfört min bil med en liknande V60 från 2020 och den verkar helt befriad från detta problem.
Tänker åka tillbaka med bilen igen och se va de säger. Jag är defenitivt inte helt nöjd och jag är orolig att de kan vara nått problem med motorn som kan bli riktigt dyrt när garantin går ut...

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]