Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oath5
Har ni några tips och trix för att hålla era säten i bra skick? Har aldrig varit med om en bil med så kasst tyg som på min V60 CC 2019 (nya faceliften). Drar åt sig allt och blir fläckigt bara det kommer en regndroppe på sätet. Riktigt uselt av Volvo!
av Elgasen
Är det tyget eller konstlädret som blir fläckigt?
Jag brukar ta en lätt fuktad vit magisk trasa på konstlädret för att torka bort färg från mina blåa jeans samt smuts på ratten.
Användarvisningsbild
av Falken92
oath5 skrev: tis 29 mar 2022, 11:49 Har ni några tips och trix för att hålla era säten i bra skick? Har aldrig varit med om en bil med så kasst tyg som på min V60 CC 2019 (nya faceliften). Drar åt sig allt och blir fläckigt bara det kommer en regndroppe på sätet. Riktigt uselt av Volvo!
Jag har heltyg i min nuvarande V60 CC -20 och har inte upplevt sätena som särskilt känsliga. Tvärt om, ganska tåliga.

Men, jag kör en klädseltvätt med maskin med jämna mellanrum för att hålla efter dom vilket gör underverk.
av oath5
Elgasen skrev: tis 29 mar 2022, 16:21 Är det tyget eller konstlädret som blir fläckigt?
Jag brukar ta en lätt fuktad vit magisk trasa på konstlädret för att torka bort färg från mina blåa jeans samt smuts på ratten.
Tyget. Det ser ut som att man har haft en pizzakartong på sätet som det runnit ut flöt från på tyget om det kommer någon form av vätska på det. Tänk regndroppar när man öppnar dörrarna eller snö som hamnar på sätet och som smälter vid borstning av bilen på vintern. Då blir det otrevliga fläckar som syns när det torkat in.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
oath5 skrev: ons 30 mar 2022, 13:19
Elgasen skrev: tis 29 mar 2022, 16:21 Är det tyget eller konstlädret som blir fläckigt?
Tyget. Det ser ut som att man har haft en pizzakartong på sätet som det runnit ut flöt från på tyget om det kommer någon form av vätska på det. Tänk regndroppar när man öppnar dörrarna eller snö som hamnar på sätet och som smälter vid borstning av bilen på vintern. Då blir det otrevliga fläckar som syns när det torkat in.
Då är det nog mest effektivt att gå på med borste och APC sen våtdammsugare.
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]