Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Tycker det delvis liknar en uppdatering i linje med vad S/V90 redan begåvats med. De skriver hybridbatteriet är på 14,9 kWh. Det är väl 18,8 kWh idag på S/V60 Recharge MY 22-23 så… de kanske skrivit fel. Inget revolutionerande nytt vad jag kan se men kanske vad S/V60 fans väntar på?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
ser ut mer som en leksaksbil där man glömt dom viktiga detaljerna för utseendet jag tycker det ser fjantigt ut vag har ju kört det ett tag nu attrapper som ser ut som utblås men avgaserna kommer underifrån
av Primus
Är inte det där med dubbelkopplingslåda lite risky..? De kan ju vara hur bra som helst, men också hur dåliga som helst...
av perhall
bem skrev:Tycker det delvis liknar en uppdatering i linje med vad S/V90 redan begåvats med. De skriver hybridbatteriet är på 14,9 kWh. Det är väl 18,8 kWh idag på S/V60 Recharge MY 22-23 så… de kanske skrivit fel. Inget revolutionerande nytt vad jag kan se men kanske vad S/V60 fans väntar på?
Man kan ju ha ett mindre batteri i en mindre bil och därmed spara vikt - likt BMW med 545e vs 745e och X5 45e. Men jag tror mer att det är brutto/netto?
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Primus skrev: lör 12 mar 2022, 12:21 Är inte det där med dubbelkopplingslåda lite risky..? De kan ju vara hur bra som helst, men också hur dåliga som helst...
Ja av någon anledning kommer dubbelkopplingslådan bara sitta i dom motorsvagare versionerna.
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]