Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
Var inne på bygg sidan för att kolla lite utrustning på beställda bilen. PAP verkar inte finnas längre? Finns den kvar på någon modell? Eller kom Volvo äntligen fram till att detta är ett onödigt tillval? :-D
Användarvisningsbild
av bem
Även om jag aldrig använt Park Assist så tror jag man har mer generell nytta av 360-graders kamera. Jag har bara backkamera men märker dess begränsning och skulle ha valt till 360-graderskameran om jag hade vetat att backkameran inte var riktigt så användbar som jag trodde. Skulle lätt bytt ut HUD som jag har mot en 360-graderskamera.
Kanske beror på vilken Volvomodell du funderar på vilken nytta du har av såna här förarstöd som nämnts.
av Lockis
bem skrev:Även om jag aldrig använt Park Assist så tror jag man har mer generell nytta av 360-graders kamera. Jag har bara backkamera men märker dess begränsning och skulle ha valt till 360-graderskameran om jag hade vetat att backkameran inte var riktigt så användbar som jag trodde. Skulle lätt bytt ut HUD som jag har mot en 360-graderskamera.
Kanske beror på vilken Volvomodell du funderar på vilken nytta du har av såna här förarstöd som nämnts.
360 kameran är guld värd. Speciellt på en så stor bil som din (V90). har haft 360 kamera på mina 2 senaste bilar. En V60 och en V90. Blir 360 kamera även på nästa V60. HUD gillar jag. Har dock haft polariserade solglasögon tidigare. Så inte haft mycket nytta av den, men nu byter jag ut ett par av mina polariserade glasögon med standard glas :-D Så mer HUD åt mig, för självklart finns detta med även i nästa bil.
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]