Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
En familjemedlem fick just förmånen att ha app för att kunna använda XC60:n. men det enda man kan göra är att låsa/upp, starta värmare och kolla batteristatus. Längst ner bara hem-chat-ruta och inloggning. Vad kan det va??
Användarvisningsbild
av fjohan82
Låter som den, som jag uppfattar det, halvfärdiga "Volvo-Google-appen"...
av magnik
Så är det - jag bytte bil i slutet av oktober förra året och när det gäller funktionerna i appen blev man ju inte jätteimpad... Som du skriver, man kan knappt göra något med den. Jag har öppnat appen 4 ggr sedan jag fick nya bilen... :-D
Användarvisningsbild
av bem
perhall skrev: tor 27 jan 2022, 17:46 aha, så den blir klar om typ tre månader eller? Kan ju inte göra nånting
Det finns info på Volvo Cars hemsida där det står att Volvo Cars appen skall få fler funktioner under 2022. Ganska vitt tidspann. Men vi har väl tid att vänta, har vi inte det? 8-)
Har man en Volvo med Sensus har man full funktionalitet. Med min förra Volvo hade jag full funktionalitet i appen, med min nya Volvo åkte jag tillbaka till Hedenhös i appens funktionalitet.
Det kallas kanske utveckling, ja under 2022 alltså.
av DennisE
bem skrev:
perhall skrev: tor 27 jan 2022, 17:46 aha, så den blir klar om typ tre månader eller? Kan ju inte göra nånting
Det finns info på Volvo Cars hemsida där det står att Volvo Cars appen skall få fler funktioner under 2022. Ganska vitt tidspann. Men vi har väl tid att vänta, har vi inte det? 8-)
Har man en Volvo med Sensus har man full funktionalitet. Med min förra Volvo hade jag full funktionalitet i appen, med min nya Volvo åkte jag tillbaka till Hedenhös i appens funktionalitet.
Det kallas kanske utveckling, ja under 2022 alltså.
Jag är visserligen nöjd med att jag kan starta värmaren just nu. Men inte ens det kan man lite på som det har sett ut under vintern. När det var som kallast så funkade den inte. Typiskt :-)
Användarvisningsbild
av bem
DennisE skrev: fre 04 feb 2022, 11:33
Jag är visserligen nöjd med att jag kan starta värmaren just nu. Men inte ens det kan man lite på som det har sett ut under vintern. När det var som kallast så funkade den inte. Typiskt :-)
Ja så är det, enda dagen funkar en sak nästa inte. Och man har inte pillat med nåt själv. Jag vet inte hur länge du använt Volvos app där man kan starta bilens värmare (bensin- eller dieselvärmare) men jag har haft Volvo med VOC (Volvo On Call) med app sen december 2013 och det är tyvärr så att man kan inte veta om det går starta värmaren eller inte från ena dagen till en andra även om bilens hårdvara är OK och 12-volt startbatteriet är fulladdat. För det mesta har det funkat bra (med förra Volvon), men sämre med tillförlitligheten på min nya Volvo. Det är bara konstatera att det är så här (bra/dåligt) det funkar hos Volvo. Kanske funkar bättre hos andra biltillverkare, det har jag ingen aning om. Men det är synd att Volvo inte kan få appens funktioner att funka lite oftare på vintern. Förr var det så att kom det en köldknäpp så kom nästan som ett brev på posten att värmaren inte gick att starta. Kanske det då var överbelastning i Volvos system när folk skulle dra igång värmarna.
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]