Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TommyHje
Har redan nu börjat kolla efter fälgar till min xc60 2018 och har en fråga vilka Volvo fälgar som passar min bil?
Ser annonser på fälgar passande till xc90 men där stämmer inte et (inpressningen) riktigt fast vissa säger att det fungerar ändå?
Och hur är det med fälgar från V och S serien?

Har tänkt mig 22" men kan tänka mig 21" om jag hittar något bra.

Tacksam för svar/tips!

/Tommy
av Lockis
Ett tips är att antingen slå in reg NR på https://www2.bilia.se/dack/sommardack/ alternativt kolla på volvos hemsida https://accessories.volvocars.com/sv-se ... heels/2018 . Om du nu vill ha original fälg.
av TommyHje
Tack!
Jag har kollat men vet ju fortfarande inte vad annat som passar!?
Slår jag mitt regnummer så får jag ju självklart fram fälgar som passar men när jag hittar schyssta fälgar på blocket typ så kan jag ju inte kolla med reg nummer precis!?

/T
av TommyHje
Tack snälla för tipsen,har inte tänkt på bildelsbasen ,att kolla där!
Nu kommer en motfråga då,måste jag ha skärmbreddare för 22" när däcken är 265x35-22 ???

Har Volvo några original eller blir det någon typ av styling tillbehör?

Tack än en gång!

/T
Användarvisningsbild
av fjohan82
De tillhörande skärmbreddarna är designade helt i linje med andra uttrycksfulla exteriördetaljer som är integrerade i karossen. Skärmbräddarna är färdiglackade i bilens kulör, vilket bidrar till en mer sofistikerad SUV-känsla på din bil.
Skärmbreddarna är tillverkade i plast och levereras i en sats innehållande skärmbreddare för främre och bakre hjulhusen.

https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic

Dessa läggs till per automatik när man bygger en ny bil med 22".
Om detta verkligen behövs kan säker någon annan svara på bättre än mig. :-)
av TommyHje
Om jag monterar Volvos original skärmbreddare på min xc60 kan jag då köpa fälgar met ett lägre et?
Någon som har koll?

Mvh. Tommy
av TommyHje
Ingen här på detta forum som har koll och kan ge mig tips?
Skärmbreddare är beställt så det blir 22" hjul till sommaren...... :-D

Är mest nyfiken på vilket ET inpressning jag kan ha med dessa breddare,fill inte ha "stänk" på dörrar och skärmar liksom.

Tacksam för alla tips!

/Tommy
av Fetzwabben
Tjena !
Original ET på din bil är ju 50.5 och centrumhål 63.3
Volvos original 22" 10 Open Spoke Black Diamond Cut har ET 43
De fälgarna med 265/35-22 passar perfekt ihop med skärmbreddare som du ska sätta dit ;)
Volvo rekommenderar/kräver dessa breddare för ett lagligt framförande av bilen.
Dessutom ska en liten omprogrammering av styrvinkeln göras
Så nu vet du vilka ET mått som funkar, men skulle tro att ET 40 nånstans är gränsen vad breddarna kan "svälja"

Jag vill hjälpa med ledtråd de som tr[…]

Byta servo XC60

Toppen, tack för svaret! Då kän[…]

B230F går fett

Juste satte tillbaka kontakten också och k[…]

Låsproblem passagerardörr

Kabelbrott i framdörr har haft samma problem […]