Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fattiglapp
Drygt 900 mil som volvoägare, så nu har knarret kommit. Ni vet det som hörs på de flesta SPA-bilar när de ger mer än havt rattutslag. Det som gör att man hör en Volvo på 100 m avstånd om man är i närheten av en parkering.
Blir väl att ringa PST, men några nyfikna frågor:
* Är det normalt att det kommer redan efter 900 mil?
* Finns det en lösning, eller skall jag planera livet så att jag kan lämna in bilen på verkstad var 900:e mil för åtgärd?
* Löser Volvo detta snällt, eller blir det diskussion om "produktegenskaper" eller andra fina ord?
av Fattiglapp
Ingen som har erfarenhet av om Volvo fixar detta för gott? Gissar att det är det enskilt vanligaste felet i den Svenska bilflottan så någon erfarenhet borde finnas😳
av III
Tyvärr, vet ej vad det är för knarr som åsyftas. Inget jag har på min bil eller hört på någon annan heller. I alla fall inget jag reagerat på. Vad är det som knarrar och när?
Användarvisningsbild
av Zanders
Hade samma på min förra vintern när det var kallt, service i somras och påpekade detta varpå de kände till det och smorde något som jag inte minns och nu är ljudet tillbaka igen, dock lite lägre.
av Fattiglapp
Jag pratar alltså om knarrande från framvagnen när man svänger skarpt. Mycket vanligt fel på SPA-Volvos, ställ dig på en svensk parkering så vågar jag nästan lova att en av de 5 första bilarna kommer in med knarrande framvagn.
Smörja upp var ju just den lösning jag inte hoppades på. In till verkstaden var 1000:e mil och smörja 😠🤔?
Användarvisningsbild
av leiwi
Fattiglapp skrev:Jag pratar alltså om knarrande från framvagnen när man svänger skarpt. Mycket vanligt fel på SPA-Volvos, ställ dig på en svensk parkering så vågar jag nästan lova att en av de 5 första bilarna kommer in med knarrande framvagn.
Smörja upp var ju just den lösning jag inte hoppades på. In till verkstaden var 1000:e mil och smörja 😠🤔?
Vi har 3 st SPA bilar i familjen och inget knarr från någon !
av least
Vad är detta för knarr som menas? Måste ha missat det helt, underligt då "alla" bilar har det.
B230F går fett

Nu fick jag inga felkoder men senaste gången[…]

Jag vill hjälpa med ledtråd de som tr[…]

Byta servo XC60

Toppen, tack för svaret! Då kän[…]

Låsproblem passagerardörr

Kabelbrott i framdörr har haft samma problem […]