Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Phyxius
#1470493
Jag har beställt en XC60 T8 R-design Pro Edition men är inte riktigt imponerad av de tre kulörerna man får välja på. Hade gärna valt Crystal White eller Thunder Grey istället. Någon som lyckats göra det? ÅF påstår att det inte är möjligt men jag tänker hur svårt kan det vara att ändra i en order eller lägga till en "special note"?
#1470498
Min erfarenhet är att det inte går, men det var 8 år sen jag försökte få en annan färg på en V70 Dynamic Edition där det bara fanns 3 eller 4 färger att välja.
#1470640
Skrev ett Mail till Volvos kundsupport men fick ett rätt intetsägande svar. Se nedan

Hej,

Vad roligt att du beställt en XC60 T8!

Vi lägger stor vikt vid att våra kunder ska kunna skräddarsy sina bilar så långt som möjligt när det kommer till färger, material, utrustning och drivlinor. Vi behöver dock också ta hänsyn till global efterfrågan och vad som är tekniskt möjligt i produktion.

Om den färg du vill ha inte går att välja beror det troligtvis på något av ovanstående. Vi hoppas såklart att du kommer vara nöjd med de val du gjort för din XC60.

Vänliga hälsningar, Volvo Car Sverige
Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]