jaronsso skrev: ↑tis 21 sep 2021, 08:17
perhall skrev: ↑mån 20 sep 2021, 21:01
Det innebär ju onekligen att nya T6 kan bli klenare än gamla i vissa lägen.
Ja, det borde sklija i mjukvara.
Det innebär det ja. Men 205hk känns rätt OK för biltypen.
Själv antar jag det påverkar CO2-utsläppet i WLPT, positivt? En mindre bensinmotor bör påverka det, till ett mindre utsläpp alltså. Viktigt för tjänstebilsmarknaden i Sverige, men också i länder utanför Sverige.
Och så kvalar nog V90 Recharge in med miljöbonus fortsättningsvis tack vara ändringarna (var 19 791 kr i miljöbonus på min V90 T6 Recharge 2022, early med 11,6 kWh batteriet+87 hk elmotorn, rätt bra även om miljöbonusen var högre tidigare ca. 26 000 kr har jag för mig på V90 T6 Recharge).
Min V90 T6 Recharge med 340 hk (varav 87 hk el på bakaxeln) ger hyfsat skjuts framåt när man gasar på men man märker bilen är tung. Dock räcker de 87 hk elhästarna bra i stan och så när man kör på el. Trodde den skulle bli väldigt slö att köra på el med så pass få hk men det upplever jag inte den är. Med nya 145 hk elmotorn blir den ännu piggare förstås att köra på el.
Det är bara win-win på många fronter med Volvos uppgradering på Recharge laddhybridarna (18,8 kWh batteri mot 11,6 innan, 145 hk elmotor mot 87 innan, och elvärme av kupén mot bränslevärmare som hoppa igång vid behov innan, i alla fall de som har bränslevärmare i bilen, jag har det men det var extra tillbehör på V90 T6 Recharge 2022 early men standard på 2021:or och äldre).
/Bo
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.