Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Hämtade ut min bil i somras en Volvo V60 t8 R —22

Upptäckt att rattvärme och baksätesvärme som jag beställt saknas i bilen, nu är semestrar slut och efter kontakt med säljaren säger han att han inte vet om det går att åtgärda. Vet någon om det är möjligt?
Indikationen från honom lutar åt att det inte går men jag undrar om det är pga att det blir dyrt för Volvo?
Vore skönt att ha lite fakta innan jag går på Volvo.
Tacksam för svar! / Anders
AndersSöder skrev: tor 26 aug 2021, 21:31 Hej
Hämtade ut min bil i somras en Volvo V60 t8 R —22

Upptäckt att rattvärme och baksätesvärme som jag beställt saknas i bilen, nu är semestrar slut och efter kontakt med säljaren säger han att han inte vet om det går att åtgärda. Vet någon om det är möjligt?
Indikationen från honom lutar åt att det inte går men jag undrar om det är pga att det blir dyrt för Volvo?
Vore skönt att ha lite fakta innan jag går på Volvo.
Tacksam för svar! / Anders
Du borde ju få kompensation om du beställt men inte fått?
Att eftermontera baksätevärme finns inte på kartan hos Volvo.. möjligt från 3e parts.
angående rattvärme ska det vara möjligt: https://www.bilia.se/biltillbehor/styli ... _32241623/
Står båda med i beställningsunderlaget av bilen? :)
Det är ju inte Du som gjort nåt fel, det är ju Volvohandlaren som antingen missat kryssa i det du beställt i sin Volvobeställningen hos Volvo eller försummat att kontrollera innan leverans till dig att din bil hade all utrustning som står i din beställning/avtalet.
Det är i mina ögon din Volvohandlare som skall lösa det uppkomna problemet åt dig.
Godtar du prisavdrag för saknad utrustning (som jag antar du betalt för?) är väl allt frid och fröjd sen.
Men vill du ha rattvärme får de väl efter montera det åt dig. Går ju leva utan baksätesvärme även om jag haft det i nästan alla Volvo jag ägt.
Lycka till och återkom här hur det löser sig.
/Bo
Angående baksätesvärme, där hade jag inte brytt mig så mycket, Jag menar min som är V70 -10 och jag har nog aldrig använt funktionen överhuvudtaget; däremot rattvärme är ett måste. Den skulle jag inte vilja vara utan med. Bästa funktionen som funnits på en bil rent ut sagt.

Membranet i oljefilterhuset är väl r&aum[…]

12.000mil så är den knappt inkörd.[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Förresten, om någon mer är intress[…]

Byta servo XC60

Två kontaktstycken, lossa tryckledningen, by[…]