Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RonTon68
Hej, hoppas kunna få hjälp med en sådan sak som byte av vänster bakljusen på min Volvo XC 60 T8 , årsmodell 2018.

hittade inget på nätet, någon som bytt själv ? Invecklat ?
av UnleashFusion
RonTon68 skrev: tis 30 mar 2021, 11:46 Hej, hoppas kunna få hjälp med en sådan sak som byte av vänster bakljusen på min Volvo XC 60 T8 , årsmodell 2018.

hittade inget på nätet, någon som bytt själv ? Invecklat ?
https://volvoforums.com/forum/volvo-xc6 ... um-100420/

finns en pdf med vad som behövs/behöver göras. Sen får någon annan som gjort detta ingrepp besvara ifall det är är nödvändigt att behöva ta bort allt eller om det finns lättare lösning än ovan.
av Fattiglapp
Jag som väntar på min Volvo är nyfiken på om Volvo kommenterat detta? Var och varannan SPA-bil som blivit några år gammal verkar köra runt med delar av bakljusen släckta numera. Måste ju vara någon form av konstruktions- eller produktionsfel. Det är inget som Volvo tar på goodwill? Någon som kollat?
av UnleashFusion
Fattiglapp skrev: ons 31 mar 2021, 08:52 Jag som väntar på min Volvo är nyfiken på om Volvo kommenterat detta? Var och varannan SPA-bil som blivit några år gammal verkar köra runt med delar av bakljusen släckta numera. Måste ju vara någon form av konstruktions- eller produktionsfel. Det är inget som Volvo tar på goodwill? Någon som kollat?
Så som jag läst så har många fått det på goodwill

Om någon funderar på byta ut innerbely[…]

Stötdämpare bak

Har du någon länk till en sådan? […]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]

Tack så mycket för svaren. Jag köp[…]