Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ricthedik
Hej,

Har ett problem med att när bilen startas så är både stolsvärme och rattvärme igång.
Hittade inställningen där man kan ange att rattvärme, stolsvärme, defroster o.s.v ska starta automagiskt när man startar bilen, så jag bockade ur stolsvärmen men behöll rattvärmen.
Dock envisas stolsvärmen med att starta ändå.

Tidigare var stolsvärmen (förarplats) inställd på mellan-effekt (två pinnar) och det syntes ett "A" bredvid indikeringen för både stolsvärme och rattvärme när man startade bilen. Nu sedan jag bockat inställningen så är inte "A":et där vid stolsvärmen, men likväl är den inställd på mellan-effekt.

Jag har sparat ändringarna i profilen som är kopplad till nyckeln, och jag har låst profilinställningarna efter det, men ändå funkar det inte.

Vad gör jag för fel?
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
På min V90 kommer bilen ihåg inställningarna som var när bilen stängs av oberoende av vad som ställts in i sensus. Prova med att stänga av värmen innan du stänger av bilen. Eller kan sådant sparas i profilen?
Senast redigerad av 1 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gånger.
av ricthedik
HitTheRoadJack skrev:På min V90 kommer bilen ihåg inställningarna som var när bilen stängs av oberoende av vad som ställts in i sensus. Prova med att stänga av värmen innan du stänger av bilen. Eller kan det sådant sparas i profilen?
Lockis skrev:Det hänger ihop med din Profil.
Stäng av värmen och spara din Profil.
Det är ju exakt det jag har gjort. Jag har bockat ur att den ska starta i inställningarna, sedan har jag stängt av stolsvärmen, sedan har jag sparat profilen..
Får väl testa en gång till för säkerhets skull.
Lövets XC70 -05 - Godkänd!

Intressant, funkar dessa lampor på[…]

VOC strul

Verkar funka igen

Är du säker på att kamremmen inte […]

Stötdämpare bak

Nej, den passar inte. Hålet för staven […]