Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag ska precis köpa en bil. Står och väljer mellan dessa :
XC60 D4 R-design (polestar optimerad)
XC60 D5 Inscription
(tillverkade i slutet av 2017, modell 2018)

Båda är full utrustade och gått lika långt ca 4000, det enda som i princip saknas är panoramatak och de kostar runt 400 000 kr. Skillnaderna är att D4an är 16000kr billigare och den kommer med Volvo Selekt 24mån och D5an har metalliclack och kamera fram. När det kommer till framtida andrahandsvärde vilken borde man slå till på?

Tacksam för råd!
Som jag skrev i andra tråden så länka gärna till bilarna så är det ju betydligt lättare att ge råd om dom.

Om det saknas panorama så är lär det skilja mer mellan dessa två bilar i utrustning, så dessa är troligen en bit ifrån fullutrustade. "Fullutrustad" används väldigt ofta fel.

Mvh
Per
Qualia skrev:Känns som att D4 saknar 360 kamera.
När det gäller fullmatad enligt mig, så ska det vara att alla paket vara med..

Precis som Per sa posta gärna länk.
Detta är definitivt inte fullmatad.
Paketen ändras årligen är min upplevelse.
Om man inte köper en XC90 Pro. Då är den ganska fullmatad.

Men alla andra modeller finns det mycket att välja på.
Man får ju dock börja med att definiera vad man vill ha för utrustning.

är 360 kamera ett krav försvinner ju en av ovan bilar.
Vill man ha komfort stolarna försvinner R-Design.

Vill man ha en D5 försvinner D4 osv.

TS vill dock ha en bedömning på 2:a hands värdet vid evetuell försäljning. Vilket är omöjligt.
TS borde prova båda 2 ordentligt för att hitta vilken som är bäst. Mest troligen kommer 2:a hands värdet inte skilja sig så värst mycket mellan dessa bilarna med tanke på nuvarande pris skillnad.
Dessvärre har jag inga länkar men bilarna har i princip samma grejer och det som skiljer sig är D4 rdesign vs D5 Inscription. Det jag egentligen undrar över är om det är värt att lägga till 16000kr för att få en D5 istället för en D4.

Osäker på paketen men det är uppvärmd vindruta, 360, parkeringshjälp, elektrisk draggkrok, Volvo on call, elektroniska säten förare + passagerare,appstyrd diselvärmare, uppvärmd ratt, uppvärmda säten fram och bak, park assist, driver support, auto pilot, träpanel, navigation sensus osv.
Senast redigerad av 1 cjvolvo, redigerad totalt 0 gånger.
cjvolvo skrev:värt att lägga till 16000kr för att få en D5 istället för en D4.
Ja. Det kommer inte kosta dig 16tkr heller utan en stor del av den prisskillnaden kommer leva kvar länge.
Jag låter väl skittråkig nu men hade värderat 24mån selekt-garanti rätt högt.
W.A.P.E. skrev: tor 11 mar 2021, 19:38 Jag låter väl skittråkig nu men hade värderat 24mån selekt-garanti rätt högt.
Den är rätt kass. Men det är märkligt att båda inte har det. Kanske den ena inte säljs av Volvo ÅF?
Men du har alltid reklamationsrätt. Den är bättre än denna så kallade ”garantin”.
Instabil styrning (XC70 -16)

Jag har liknande problem. Hur känns det n&aum[…]

Köpråd V60 Recarge

Elvärmare jag tycker allt den höll m&ari[…]

Sänka volvo 740 40mm?

Planerar sänka 740:n med 40mm sänkningss[…]

SIM-kortshållare finns bara i bilar som &aum[…]