Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Köpte nyligen en V60 Inscription -19. Min första Volvo och är nöjd med det mesta.
1. Reagerade tidigt på att det blir en hel del kallras/ drag från bakkant av sidorutan fram. Det är inte laminerade rutor. Tycker det är märkligt på en bil i den prisklassen. Aldrig upplevt det på någon av mina senaste 10 bilar från VW-gruppen.

2. Halvljuset, ej dynamiska, har en tydlig mörkare del närmast bilen som ger väldigt skarpa linjer som försämrar sikten. Upplever dålig räckvidd också men alla test jag läser hyllar ljusen🤨

3. Vindrutetorkarna är ett skämt. Den på pappret smarta, integrerade spolningen gör att det aldrig torkar riktigt torrt. Blir alltid vatten kvar vilket var vidrigt när det var -19 gr och fartvind på motorvägen.

Är detta fel eller egenheter jag måste stå ut med? Beställt nya torkarblad för att försöka lösa ena problemet.
1. Inte varit med om så kan inte uttala mig
2. Finns det någon som har dynamiskt halvljus i denna klassen?
3. -19 i fartvind kommer all spolarvätska frysa. Köp nya torkare om du upplever problem annars.
Verkar vara standard att Volvo ställer halvljuset lågt från fabrik. Bara att ställa upp dom. Jag har gjort det på dom jag köpt, nu senast en V60CC my21.

Mvh
Per
Lockis skrev: ons 10 mar 2021, 01:27 1. Inte varit med om så kan inte uttala mig
2. Finns det någon som har dynamiskt halvljus i denna klassen?
3. -19 i fartvind kommer all spolarvätska frysa. Köp nya torkare om du upplever problem annars.
2. Nej men så vitt jag vet finns det två typer av Led till modellen varav den ena är dynamiska. Därav beskrivningen.
3. Det gör det inte med rätt blandning och framförallt om det torkas av bra.
pergrein skrev: ons 10 mar 2021, 01:41 Verkar vara standard att Volvo ställer halvljuset lågt från fabrik. Bara att ställa upp dom. Jag har gjort det på dom jag köpt, nu senast en V60CC my21.

Mvh
Per
Tack! Får kolla om det hjälper. Borde dock bara lösa räckvidden, inte det mörkare partiet längst fram. Om inte något skuggar pga inställningen🤔
Nja, d skuggade blir nog troligen kvar fast du justerar upp dom. Nå d lär ju visa sig. :-D

Mvh
Per
Är halvljuset så på V60? Att det är mörkare närmare bilen för att sedan bli en tydlig kant efter ca 10 m där det blir ljusare? Har ju gärna bra ljus nära bilen också. Ja, ja, det lär visa sig. Viktigast nu är om det är ett fel för då kan jag reklamera till säljaren.
Senast redigerad av 1 Bamse78, redigerad totalt 0 gånger.
Är då inget jag har reagerat på, men jag har dom dynamiska/aktiva. Ska tänka på det nästa gång jag är ut i mörkret.

Mvh
Per

Om någon funderar på byta ut innerbely[…]

Stötdämpare bak

Har du någon länk till en sådan? […]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]

Tack så mycket för svaren. Jag köp[…]