Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hösax
Hej,
Jag har en ny v60 osmium grey som dessvärre efter bara två månader råkade ut för en mindre parkeringsskada på höger bakpanel samt bakdörr. Jag lämnade in bilen till bilia där jag köpt den och de lackade om både dörr och bakpanel. Nu efter att jag tvättat bilen såg jag att det fanns vissa ”lackknottror” på de omlackerade delarna. Är det vanligt vid omlackering och något jag får acceptera eller ska jag reklamera?
Hösax skrev: mån 01 mar 2021, 19:40 Hej,
Jag har en ny v60 osmium grey som dessvärre efter bara två månader råkade ut för en mindre parkeringsskada på höger bakpanel samt bakdörr. Jag lämnade in bilen till bilia där jag köpt den och de lackade om både dörr och bakpanel. Nu efter att jag tvättat bilen såg jag att det fanns vissa ”lackknottror” på de omlackerade delarna. Är det vanligt vid omlackering och något jag får acceptera eller ska jag reklamera?
reklamera, du borde fått ett kvitto; eventuellt att du har inom 12månader efter utfört arbete. Du har all rätt och få det omgjort om det inte blev bra.
av Qualia
6månade reklamation och 1år garanti på jobbet tror jag att det är.

Om de har lackerad om hela sida, kolla på bagage lucka att lacken inte är skarv , jämför med andra sida , där kan det slarvas..

Lycka till
Användarvisningsbild
av fjohan82
Bara att åka tillbaka och visa upp bilen, den ska åtgärdas utan några konstigheter.
Min V60 ska in nästa vecka och få bakluckan omlackerad, då handtaget har legat mot och skavt på lacken efter en omlackering pga skada. Detta har hanterats mycket bra och jag har inte blivit ifrågasatt.
av Qualia
Nåt nytt status?
Har divers grejer som ska åtställas efter om lackringen.
juste nu är den fortfrande skitig, har endast spolat av den försäktigt pga att den är nylackad på ena sida.
snart 4veckor, tänkte köra en tvätt under veckan med foam och handtvätt..
av Hösax
Jag ska tvätta bilen i veckan och sen höra av mig till bilia. Jag såg även att ena baklyktan som jag antar att de tagit bort när de lossade bakskärmen sitter konstigt. Den sticker ut mycket mer i förhållande till rutan på bagageluckan än baklyktan på andra sidan. Så det måste de också fixa till.

Återkommer efter att jag pratat med dem.
av Qualia
Läste från MRF broschyr om lackering och reklamationer
Syns inte lackdammn från två meters ska det vara ok,
Varje panel få ha Max 5 knorrar.
Jäkligt konstigt att de godkänner sånt, då slarvars ju en hel del från lack firmor..

Syns det väl bör man kunna reklamera jobbet. De kan ju alltid slipa bort de .. det bör bilia fixa..
Eller lämna in den till rekord firma.
av Lövet
Qualia skrev:Läste från MRF broschyr om lackering och reklamationer
MRF är ju en branschorganisation, ingen lagstiftande myndighet. De kan inte bestämma vad som är ok på egen hand.

Tjena! Min S80 2.5t tappar all ouphm vid 4000 varv[…]

Vänstra bakre gummibussningen på subfra[…]

Någon som vet vart den givaren sitter ?? tip[…]

Det verkar vara fler problem med just D4204T5-moto[…]