Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Jag hämtade min V60 CC idag och blev lite konfunderad, jag fick bara en vanlig nyckel, en Carekey och en knapplös liten? Stämmer det verkligen?
av Oreilly
När jag hämtade min xc60 i augusti så fick jag 2 svarta nycklar. Dock en my2020. Men hämtade ut en xc40 i januari till frugan och det var samma där. En svart och en orange. Den oranga fungerar ju fast den har hastighetsbegränsning (just nu satt till 180 km/h. )
Det är så på alla nya sa säljaren.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av Robbi
Jaha, bara gilla läget. Det tråkiga är att det inte går att sätta profil på Carekey? Man måste beställa en extra och fan kostar de?

180 km/h? Bilen är väl ändå spärrad för det?
av Niclas
Det står i instruktionsboken online/app i kapitlet om att beställa fler nycklar för MY21 Late att man ska få två vanliga och en Carekey, men ingen knapplös. Om det är som vanligt är Late byggda efter vecka 46. Det stämmer alltså inte?
Jag hämtar min i Mars/April, så uppdatera gärna om du drar det vidare.
Användarvisningsbild
av Robbi
Niclas skrev:Det står i instruktionsboken online/app i kapitlet om att beställa fler nycklar för MY21 Late att man ska få två vanliga och en Carekey, men ingen knapplös. Om det är som vanligt är Late byggda efter vecka 46. Det stämmer alltså inte?
Jag hämtar min i Mars/April, så uppdatera gärna om du drar det vidare.
Min är ju också late, beställd efter v44. Enligt säljaren så är det vad som gäller nu.
av Oreilly
Robbi skrev:Jaha, bara gilla läget. Det tråkiga är att det inte går att sätta profil på Carekey? Man måste beställa en extra och fan kostar de?

180 km/h? Bilen är väl ändå spärrad för det?
Aha, ja det är väl därför det var förvalt. Bild

Sent from my iPhone using Tapatalk
av tomasaso
Ska snart hämta min XC60. Förstår jag det rätt att man inte kan koppla en profil till den ena nyckeln, låter ju helt galet. Har en V90 MY18 nu, där har ju frugan å jag varsin nyckel med vår egen profil kopplad.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av MagnusH
Vi har haft ny V60 Recharge MY21 nu i tre månader och mjukvaran relaterad till nycklar och profiler är det som sticker ut som ren skit. Jag får försvara inköpet varje gång min dotter ska ta bilen med "sin" carekey och alla inställningar är ändrat från förra gången för att man inte kan spara och låsa den profilen. "Varför köpte vi inte en Tesla som kan programmera" är svårt att försvara sig mot i dom lägena.
Helt värdelösa beslut dom tagit där men tanke på priset för extranycklar. Är det någon som har koll på det billigaste man kan hitta en nyckel för?
av Oreilly
Ajdå, var inte medveten om att man inte kunde knyta/ändra profil. Det är därför sonen knorrar här också... vad kostar en nyckel? 6 papp?

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

Jag håller på att felsöka på[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]