Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lars51
#1422699
Hej!
Fick i veckan en "ny/begagnad" XC6 2020års modell, levererad. Den är begagnad men har endast gått 375 mil.
Jag har problem att reda ut vilken utrustning bilen har. Det är en svensksåld B4 Diesel AWD Momentum...så långt kommer jag!

Min fråga nu är hur vet man om det finns dieselvärmare i bilen?

Min tro har varit att alla dieslar från Volvo har en värmare för att hjälpa till med just värmen men även kunna fungera som parkeringsvärmare. Jag kan dock ej med säkerhet konstatera att det finns i denna bilen..

Det går att trycka på "Förkonditionering" i centerdisplayen men då kommer ett meddelande "Tillfälligt ej tillgängligt". Det går även att ställa in timer i centerdisplayen men får då samma meddelande. Likadant är det med appen Volvo On Call - går att ställa in men vid startförsök kommer meddelande "Tillfälligt ej tillgängligt".

Skall jag tolka detta som att bilen har värmare och tidur men att något är fel - eller att bilen ej är utrustad med värmare!?

Hälsar,
Lars
av LazerHawke
#1422705
Lars51 skrev:Hej!
Fick i veckan en "ny/begagnad" XC6 2020års modell, levererad. Den är begagnad men har endast gått 375 mil.
Jag har problem att reda ut vilken utrustning bilen har. Det är en svensksåld B4 Diesel AWD Momentum...så långt kommer jag!

Min fråga nu är hur vet man om det finns dieselvärmare i bilen?

Min tro har varit att alla dieslar från Volvo har en värmare för att hjälpa till med just värmen men även kunna fungera som parkeringsvärmare. Jag kan dock ej med säkerhet konstatera att det finns i denna bilen..

Det går att trycka på "Förkonditionering" i centerdisplayen men då kommer ett meddelande "Tillfälligt ej tillgängligt". Det går även att ställa in timer i centerdisplayen men får då samma meddelande. Likadant är det med appen Volvo On Call - går att ställa in men vid startförsök kommer meddelande "Tillfälligt ej tillgängligt".

Skall jag tolka detta som att bilen har värmare och tidur men att något är fel - eller att bilen ej är utrustad med värmare!?

Hälsar,
Lars
har du regnummer kan du kolla utrustning på car.info
av Lars51
#1422720
supersonical skrev: lör 09 jan 2021, 18:21 Her bilen Volvo on call?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Japp, bilen har Volvo on call och det går att trycka på "knappen för direkt start samt ställa in timer men....svar blir "tillfälligt ej till gänglig"
av Lars51
#1422723
LazerHawke skrev: lör 09 jan 2021, 18:24
Lars51 skrev:Hej!
Fick i veckan en "ny/begagnad" XC6 2020års modell, levererad. Den är begagnad men har endast gått 375 mil.
Jag har problem att reda ut vilken utrustning bilen har. Det är en svensksåld B4 Diesel AWD Momentum...så långt kommer jag!

Min fråga nu är hur vet man om det finns dieselvärmare i bilen?

Min tro har varit att alla dieslar från Volvo har en värmare för att hjälpa till med just värmen men även kunna fungera som parkeringsvärmare. Jag kan dock ej med säkerhet konstatera att det finns i denna bilen..

Det går att trycka på "Förkonditionering" i centerdisplayen men då kommer ett meddelande "Tillfälligt ej tillgängligt". Det går även att ställa in timer i centerdisplayen men får då samma meddelande. Likadant är det med appen Volvo On Call - går att ställa in men vid startförsök kommer meddelande "Tillfälligt ej tillgängligt".

Skall jag tolka detta som att bilen har värmare och tidur men att något är fel - eller att bilen ej är utrustad med värmare!?

Hälsar,
Lars
har du regnummer kan du kolla utrustning på car.info
Har checkat på Carinfo men finner inget där om värmare. Ser även att Carinfo har fel på viss info om bilen!!
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1422725
Dålig laddning av batteriet?
Ett alternativ är att regga sig på Min Volvo och säkerställa bilens utrustning, där står allt med.
Senast redigerad av 1 fjohan82, redigerad totalt 0 gånger.
Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?

Utsvängda byxor