Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av iPerre
Har haft bilen snart 2 veckor (T6 Recharge) och tror jag utforskat det mesta, men finns det ingen möjlighet att se tex. oljenivå eller motortemp?
av MBjerner
Precis som @McDonlad skriver så får man reda på oljenivån där. Däremot finns det ingen motortemperaturmätare bara en varning som kommer upp om motorn blir för varm.
Användarvisningsbild
av frazer
Jag funderar på att göra en app där man ser detta. Då krävs det dock en OBD2 blåtandsenhet (finns billigt på ebay). Skulle det vara intressant för fler?
frazer skrev:Jag funderar på att göra en app där man ser detta. Då krävs det dock en OBD2 blåtandsenhet (finns billigt på ebay). Skulle det vara intressant för fler?
Ja om du kan ordna att appen dyker upp i Apple Carplay BildBild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av frazer
supersonical skrev: sön 10 jan 2021, 02:31
frazer skrev:Jag funderar på att göra en app där man ser detta. Då krävs det dock en OBD2 blåtandsenhet (finns billigt på ebay). Skulle det vara intressant för fler?
Ja om du kan ordna att appen dyker upp i Apple Carplay BildBild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja det borde gå att ordna. Kanske t.o.m så den kan ligga som ett lager ovanför t.ex Waze så som Facebook messanger gör.
B230E K-Jetronic 740 till 240

Bör inte vara några problem. Dom sista […]

En bra verkstad är guld värt! Hoppas st[…]

Fällbart framsäte?

Fast på en 142 var det ju till för att […]

Vibrationer vid gaspådrag C70

Har du kollat bärarms bussningarna?