Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johbj
Min yttre spegel på förarsidan behåller inte sin inställning trots att man sparar det till sin profil, någon som har samma problem?
Ibland håller den sig 3-4 upplåsningar men sen vinklar glaset in sig och jag får manuellt ställa om spegeln igen, och sen kan den funka 3-4 ggr innan den vinklar sig igen.... Högersidan är ok och ändrar aldrig sig.
Användarvisningsbild
av bem
Goa problem att brottas med. Lite ilandproblem men nog så irriterande, jag skulle nog bli lite vansinnig efter en vecka eller så... :)
Hoppas det går att lösa t.ex. med en mjukvaruuppdatering.
/Bo
Användarvisningsbild
av GLIZ
Jag skulle tro att det är styrkontakten som behöver rengöras. WD 40 eller liknande. Helst något utan silikon.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

GLIZ skrev:Jag skulle tro att det är styrkontakten som behöver rengöras. WD 40 eller liknande. Helst något utan silikon.

samma problem med min xc90 -18.

vart sitter styrkontakten .. ?
Användarvisningsbild
av GLIZ
Den du ställer in spegeln med.
Lossa den och om det går öppna den och gör rent. Nytt fett och sätt ihop. Man kan börja med att göra rent bara kontakten. Jag förmodar att ni har "krypström".

Användarvisningsbild
av GLIZ
GLIZ skrev:Den du ställer in spegeln med.
Lossa den och om det går öppna den och gör rent. Nytt fett och sätt ihop. Man kan börja med att göra rent bara kontakten. Jag förmodar att ni har "krypström".

Gör samma på kontakten på motorerna i backspegeln. Tvätta.

Användarvisningsbild
av GLIZ
Vi är alla mindre begåvade på det mesta. Alla kan inte vara haj på bilmekande. Hur skulle det se ut. Hör med en kompis med tummen på rätt ställe.

Även jag saknar RTTI. Är det många[…]

Ja, jag stötte på precis samma bekymmer[…]

Bygga ”busbil”

Med begränsad budget så skulle jag i f&[…]

Dosan på andra bilden är en "l&ari[…]