Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vardelos
På min förra bil (V90CC D4) så startade motorn på fjärrstart, som sig bör.

Men på min nya XC60 T6 Recharge så startar inte motorn, utan värmaren går igång istället, och på displayen så lyser den orangea motorlampan.

Den blinkar med blinkersen som den ska, sen ser jag genom rutan att förardisplayen lyser upp och jag ser motorlampan, sen går värmaren igång och då säger appen att motorn startat.
av pularn
Men är det inte rätt beteende då? Om du fjärrstartar den så betyder väl bara det att den är körklar. Inte nödvändigtvis att förbränningsmotorn skall starta? Du kan troligen hoppa in i bilen. lägga i drive, och köra iväg, på el.
av fragge
Varför i hela friden vill du att "stora" motorn skall gå igång? Bilen kommer ju att vara varm/kall och redo att använda utan att den stora motorn går igång. Normalt beteende på en hybrid är ju att den startar på el när du startar bilen.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Jag tror du blandar ihop fjärrstart och start av bensinmotor.

Din bil startar på samma sätt som du suttit i den och vrider på startvredet.
Dvs den kopplar på högvoltsbatteriet och startar klimatanläggning plus sätes/ratt värme.

Om det är kallt startar även bränsledrivna kupevärmaren, om det är varmt den eldrivna ACn
av DajaZ3
andreas 80 skrev:Jag tror du blandar ihop fjärrstart och start av bensinmotor.

Din bil startar på samma sätt som du suttit i den och vrider på startvredet.
Dvs den kopplar på högvoltsbatteriet och startar klimatanläggning plus sätes/ratt värme.

Om det är kallt startar även bränsledrivna kupevärmaren, om det är varmt den eldrivna ACn
Vad är egentligen skillnaden mot parkeringsklimat?
av fragge
andreas 80 skrev:Möjligen om man kört slut på batteri men sedan ändå vill ha ACn igång?
Stora motorn kommer säkerligen att gå igång automatiskt om SOC är för låg och AC:n behövs.

Har precis avslutat ett litet test, drog en hjulmu[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Kom ihåg att du måste göra en reg[…]

Vaccumslangar till 940

Hej! Kan man köra med siliconslang från[…]

Hej! Har plockat ut inredningen i bagaget på[…]