Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Idag fick jag igen meddelandet "Reducerad prestanda Begränsad maxhastighet" bilen gick att framföra max 75km/h. Detta hände mig på motorvägen.
Efter ca 4-5 timmars vila, startade bilen igen och åkte tillbaka de 4milen.
Väldigt skumt....
Ska sägas att när jag fick detta första gången för någon månad sen, bytes hybridbatteriet.

Är det fler som har haft detta problem?
Jag fick det en gång för några veckor sedan, då stannade jag bilen, försökte se om felmeddelandet sa nått mer men hittade ingen mer info. Stängde av bilen, startade och körde vidare, då var felet borta och har inte kommit tillbaka efter ca 200 mils körning
Hei,

Jo, dette hadde jeg i februar da bilen hadde gått ca 8000km. Skulle starte opp på morgen. Meldingen kom rett etter start og jeg forsøkte gjentatte omstart uten bedring. Til slutt bestemte jeg meg for å begynne å kjøre ned mot verkstaden som heldigvis er kun ca 10km fra hjemmet. Maks ca 50 km/t.
Verkstedet tok ut logger, men var usikre på denne feilen da B4 modellen var så ny og sa at det var 2 muligheter - først forsøkte de en stor software update som hadde kommet - hvis ikke, måtte Volvo i GBG avgjøre ev rep/deler og bilen måtte stå.
Tilfeldigvis fungerte denne software updateringen...og jeg kunne kjøre videre etter ca 2 timer.

- Men for ca 3 uker siden - så jeg en lignende melding ved oppstart og jeg ble riktig bekymret for vi var på en lang ferie-reise. Men heldigvis startet bilen og ikke mer har hendt...
- Men, dette stoler jeg ikke på, så ikke helt fornøyd egentlig. Snart en std. service og håper Volvo kan sjekke igjen...
XC60-batt error.jpg
XC60-batt error.jpg (195.88 KiB) Visad 2626 gånger
De hade en bil V90 (T8) med samma felmeddelande. ÅF lägger ett ärende hos Volvo. Jag har heller inte fått felet igen, det är här är allt annat än tryggt. Inväntar beskedet om de ska göra en åtgärd på den andra bilen så gör de väl samma åtgärd på min.

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]