Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Danne546
Har nyss fått hem min V60 och har en undran om menyerna i hemskärmen i mittdisplayen. Jag använder i princip uteslutande carplay för navigering, telefon och musik. Resten av menyerna på hemskärmen är ju just navigering, telefon och musik. Finns det något sätt att byta ut dessa mot något mer användbart exempelvis förbruknings infon man har på T8 åtminstone, eller ljudinställningar och liknande? Verkar bara vara den understa menyn som faktiskt ändras, så att så fort man vill ändra ljudinställningar behöver jag hoppa över till den "appen" sedan när jag är klar hoppa tillbaka till carplay "appen".

Känns annars väldigt synd att först kan carplay bara ta upp halva skärmen och sedan blir resten av halvan onödig när den ändå inte används.
Användarvisningsbild
av zandman
Nej tyvärr inte, jag kände också att man vill ha carplay över mer skärmyta men de är inte möjligt.
av Danne546
Kan ändå förstå att den är halvskärm, kan ju vara begränsning i Carplay funktionen också. Men hade velat styra resten av menyerna med i så fall.

De andra flikarna kan jag ju flytta runt knapparna fritt, varför har de begränsat detta på hemskärmen? Måste ju kunna gå att ändra känner jag?
av JanneB77
Det är ett av de största skälen till att välja till navigation. Har man inte det står där längst upp "Navigation ej aktiverad". Känns ju fattigt... Och dessutom hela tiden påminnas om att man minsann var snål... :bored:
av JanneB77
Danne546 skrev:Så inte ens när menyn inte har en funktion kan man ta bort den? Låter ju verkligen illa...
Så illa är det tyvärr. Vore fint om man kunde flytta/gömma menyerna lite som man vill.
Användarvisningsbild
av js1
Frågan är också varför det finns ljudinställningar på två ställen, dels under appen ljudinställningar men även under my car och ljud?

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]

Halvljuset (alltså inte auto-läget)[…]