Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ronne
Aha. Jag trodde det var nån slags bättre säkerhet på de nya. Det är alltså bara keyless till dom som inte har det.
Användarvisningsbild
av leiwi
Ronne skrev:Aha. Jag trodde det var nån slags bättre säkerhet på de nya. Det är alltså bara keyless till dom som inte har det.
Nej det står ju klart och tydligt att det är nycklar med högre säkerhet för keyless system
Användarvisningsbild
av AndreasThn
leiwi skrev: tor 09 apr 2020, 07:42
Ronne skrev:Aha. Jag trodde det var nån slags bättre säkerhet på de nya. Det är alltså bara keyless till dom som inte har det.
Nej det står ju klart och tydligt att det är nycklar med högre säkerhet för keyless system
Det har du rätt i.
av rogsme
Om jag inte är ute och svävar så har Volvo fört in funktion i nyare nycklar så att de inte "pratar" när de är stilla. Numera kan nyckeln tryggt förvaras innanför dörren där hemma då ingen kan stå utanför med en repeater och "pinga" på din nyckel. När du plockar upp nyckeln så aktiveras den till dess att den blir stillaliggande igen.

Jag hämtade ut min nuvarande bil i decmber -19 och säljaren sa då att det var den nya typen av nycklar. Säkert någon därute som vet mer i frågan?
av PowerPulse
Någon som vet vad det kostar att uppgradera? Eller erbjuds man utbyte kostnadsfritt med tanke på säkerhetsrisk med de gamla?
Användarvisningsbild
av epostaren
rogsme skrev: tor 09 apr 2020, 12:36 Om jag inte är ute och svävar så har Volvo fört in funktion i nyare nycklar så att de inte "pratar" när de är stilla. Numera kan nyckeln tryggt förvaras innanför dörren där hemma då ingen kan stå utanför med en repeater och "pinga" på din nyckel. När du plockar upp nyckeln så aktiveras den till dess att den blir stillaliggande igen.

Jag hämtade ut min nuvarande bil i decmber -19 och säljaren sa då att det var den nya typen av nycklar. Säkert någon därute som vet mer i frågan?
Då funkar det inte om man parkerar på stan, eftersom man rör sig när man traskar iväg från bilen och hemma kan man ha den i en plåtburk. Jag har en sån här: https://www.if-sakerhet.se/bil/signals ... ytona.html som fungerar mycket bra, men det skulle vara trevligt att slippa påsen och ha funktionen direkt i nyckeln.

Ja da, John. Har hatt problemer med at lyset for […]

En suv till som är värdelös inget k[…]

D4 VEA dricker olja

Okej, så jag kör på vanlig olja d[…]

Sportkatt, motorlampa lyser?

Använd rätt sorts katalysator.