Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

”Din volvo kunde inte startas för att motorn inte fungera som den ska.”

Så löd meddelandet i rött när jag skulle fjärrstarta min nya bil med voc (eftersom den hamnat i viloläge). Det är klart man blir orolig när ett sånt budskap dyker upp plötsligt. Är alltså splitternya motorn paj nu?
Ja, den startade å inga varningslampor lyste. Tryckte på on call knappen å pratade med en. Vad jag förstod av honom måste man manuellt öppna bilen med nyckeln å starta bilen ifall den gått i viloläge. Och man kan inte använda voc bara nån enstaka gång (parkeringsklimat/fjärrstart) förrän man manuellt måste låsa upp bilen. Med andra ord, är det -20 grader ute å bilen är i viloläge är det bara att bita i det sura äpplet å ta på sig pälsjackan å manuellt gå ut i snöstormen å starta bilen. Sen glömde jag fråga, men jag gissar att man sedan efter någon sekund? el minut? kan slå av motorn å skynda in igen å där starta värmaren genom voc eftersom den då ju borde ha kommit ur viloläget. Men det är jag inte alls säker på att det funkar. Jag har nu fått olika besked från detta forum, och från min åf, och från on call. Ingen verkar veta hur det funkar med parkeringsvärmare/fjärrstart/viloläge/voc-app. Alla ger olika besked. Jag trodde å hoppades att det skulle vara så enkelt, bara att trycka på en knapp i appen när man ville ha värme i bilen. Åh g-d så fel jag hade! Hur löjligt naiv kan man va egentligen? Jag skäms.
Car skrev: lör 21 mar 2020, 16:52 Ja, den startade å inga varningslampor lyste. Tryckte på on call knappen å pratade med en. Vad jag förstod av honom måste man manuellt öppna bilen med nyckeln å starta bilen ifall den gått i viloläge. Och man kan inte använda voc bara nån enstaka gång (parkeringsklimat/fjärrstart) förrän man manuellt måste låsa upp bilen. Med andra ord, är det -20 grader ute å bilen är i viloläge är det bara att bita i det sura äpplet å ta på sig pälsjackan å manuellt gå ut i snöstormen å starta bilen. Sen glömde jag fråga, men jag gissar att man sedan efter någon sekund? el minut? kan slå av motorn å skynda in igen å där starta värmaren genom voc eftersom den då ju borde ha kommit ur viloläget. Men det är jag inte alls säker på att det funkar. Jag har nu fått olika besked från detta forum, och från min åf, och från on call. Ingen verkar veta hur det funkar med parkeringsvärmare/fjärrstart/viloläge/voc-app. Alla ger olika besked. Jag trodde å hoppades att det skulle vara så enkelt, bara att trycka på en knapp i appen när man ville ha värme i bilen. Åh g-d så fel jag hade! Hur löjligt naiv kan man va egentligen? Jag skäms.
Ja nu tycker jag du skäms, tar tio piskrapp och sen tar en öl efteråt för det är du värd :-D

Vet inte om släpvagnsbelysning är rä[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du fått spridarna testade? Alltså […]

Och en sak till: notis-ljudet från Google-a[…]

Servostyrning xc-70, 2008

Går väldigt trögt vid stillast&ari[…]