Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erlen
Jag har problem med Volvo on call och kan inte starta värmare, låsa bilen eller se senaste resor från veckan.

Någon mer som upplever liknande?
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Volvo har gjort någon uppdatering i sitt system. Det innebar att jag var utlottas. Efter att jag loggat in fungerar det igen.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
EbbevonVolvo skrev:Volvo har gjort någon uppdatering i sitt system. Det innebar att jag var utloggad. Efter att jag loggat in fungerar det igen.
Användarvisningsbild
av Funk
En kollega fick tipset att avinstallera appen , och ladda ned den på nyt. Efter det fungerade det..

/Thomas
av Erlen
Funkar inte heller. Funkar heller inte att använda Volvo on call-knappen i bilen. Tänkte om någon annan hade samma problem.
Användarvisningsbild
av Drekkus
Jag har samma problem i min V60 CC och har haft det i någon månad nu. Har service den 23 mars och de ska titta på bilen då. Kontaktade VOC support och de sa till mig att kontakta verkstaden eftersom de också hade tappat kontakt med bilen.
av cstigson
Jag hade samma problem med min V90. Tydligen ett mjukvarufel där loggfilen för VOC fylldes och det gick inte längre att starta värmare/använda internet i bilen. Då bilen snart är 3 år och ska bytas ut gick det inte på garanti. Kostade ca 5000 att installera ny mjukvara (som jag tycker att man kan reklamera då det uppenbarligen är ett fel från fabrik). Är just nu i tvist med handlaren över vem som ska betala.
av TomasGBG
cstigson skrev:Jag hade samma problem med min V90. Tydligen ett mjukvarufel där loggfilen för VOC fylldes och det gick inte längre att starta värmare/använda internet i bilen. Då bilen snart är 3 år och ska bytas ut gick det inte på garanti. Kostade ca 5000 att installera ny mjukvara (som jag tycker att man kan reklamera då det uppenbarligen är ett fel från fabrik). Är just nu i tvist med handlaren över vem som ska betala.
Men loggfilen var väl inte full från början ;-)
D4 VEA dricker olja

Nu har jag allt klart för mig kring vad motor[…]

Vet inte om släpvagnsbelysning är rä[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du fått spridarna testade? Alltså […]

Och en sak till: notis-ljudet från Google-a[…]