Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo1819
Har en 2018/2019 modell XC60. Bagageluckan har börjat låta när man öppnar och stänger den och noterat att det även läcker nån konstig vätska från lyftarmen. Gick in på volvos återkallelse sida där man kan skriva bilens ”VIN” nummer för att se om ens bil fått någon återkallelse men får alltid ”VIN not valid” vilket e jätte konstigt då det är rätt vin.

Någon som haft liknande problem som mig?
Användarvisningsbild
av Derank
sidas för återkallelse? mig veterligen fins det bara för USA marknaden el har de börjat med något liknande här i Sverige?
Användarvisningsbild
av X3JA
Återkallning har skett även i Sverige för att byta lyftarmen, men inte pga läckage.
Användarvisningsbild
av Derank
Jag tänkte ner på sidan, där man kan se olika återkallelse, har bara sett det för usa marknaden tidigare.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av Volvo1819
Derank skrev:Jag tänkte ner på sidan, där man kan se olika återkallelse, har bara sett det för usa marknaden tidigare.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Hmm kanske därför den säger ”Vin not valid” eftersom att det bara är för usa medans min bil är i sverige?
av Volvo1819
X3JA skrev: lör 25 jan 2020, 17:45 Återkallning har skett även i Sverige för att byta lyftarmen, men inte pga läckage.
Har din XC60 också behövt byta bagagelucka?
av fragge
Jag har en MY19 och fick återkallelsen förra sommaren på lyftarmen. Jag hade inget problem med den men den skulle bytas av säkerhetsskäl då den kunde skada dig.
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]