Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Är det någon vet om det är möjligt att eftermontera en parkeringskamera i fronten i efterhand?

360-kameran är dock inte möjlig att eftermontera.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av leiwi
Jag monterade kamera fram på både min -14 och -16 som båda hade kamera bak som original , lite kabeldragning och lite mackel men inte så märkvärdigt , programvaran kostade typ 500
volvobrasse skrev:Hej! Är det någon vet om det är möjligt att eftermontera en parkeringskamera i fronten i efterhand?

Nej jag tror det inte går på nya Sensus. Det finns bara back eller 360 kamera.

Har små undersökt det också. Jag har rivit lite bakom panelerna och tycker mig förstå att bilar med endast backkamera ansluts direkt till multimedia lådan och 360 har en egen kamera låda som gissningsvis är ansluts till multimedialådan.

Den lösning som för ögonblicket verkar gångbar är att till Sensus skärmen ansluta en Android enhet som har diverse ingångar som till kameror.

ROiK-VV ANDROID INTERFACE
(1.95 MiB) Nerladdad 43 gånger
Användarvisningsbild
av leiwi
HitTheRoadJack skrev:
volvobrasse skrev:Hej! Är det någon vet om det är möjligt att eftermontera en parkeringskamera i fronten i efterhand?

Nej jag tror det inte går på nya Sensus. Det finns bara back eller 360 kamera.

Har små undersökt det också. Jag har rivit lite bakom panelerna och tycker mig förstå att bilar med endast backkamera ansluts direkt till multimedia lådan och 360 har en egen kamera låda som gissningsvis är ansluts till multimedialådan.

Den lösning som för ögonblicket verkar gångbar är att till Sensus skärmen ansluta en Android enhet som har diverse ingångar som till kameror.

ROiK-VV ANDROID INTERFACE
New ROIK-VV.zip
Jag fattade det som att trådskaparen har en V60 -15, enligt Profilen, men på V60 -18 går det i alla fall

Jag får ingen träff på detta &[…]

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]