Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fragge
Idag på morgonen fick jag inte ut min laddsladd ut min XC60 T8. Det känns tydligt att det inte är låssprinten som åker upp. Jag har provat att låsa och låsa upp bilen många ggr och juckat med kontakten på alla tänkbara sätt men den sitter fast.

Ringde till Volvo och de var också lite ställda, teknikern sa till mig "Kom in med bilen så kan vi kolla på det", jag svarade med att det blir svårt eftersom BILEN SITTER FAST I MITT HUS MED EN SLADD!

Så vitt de vet så finns det heller ingen nödöppning till låssprinten dold någonstans vilket i så fall är oroväckande.
Någon som har en ide?
av Hink84
Ingen aning, men försök att tvångsladda den på något vis, tänker mig att om den börjar ladda så blir kontakten lite uppvärmd, förmodligen är batteriet fulladdat sen långt tillbaka, om du kan starta sätesvärne eller nått annat så att den börjar ladda igen, men detta är ett långskott baserat på gissningar :-)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Hårtork och tålamod..

Var det inte exakt detta Tesla fick släppa en uppdatering för där sladden inte låstes fast i vissa väder för att undvika att den fastnade?
av fragge
Jag fick loss den nu på dagen när temperaturen ökat lite. Skall se om jag kan få på lite silikonspray på sprinten så kanske den sköter sig i framtiden.
av cbl818n
Hårtork har jag använt på min Passar GTE, 2-3minuter på full effekt så släpper sprinten. Nu väntar jag på en V60 T6 TE, men är beredd med hårtorken där också.
Klassikt problem på GTE iaf. Verkar vara svårt med plastsprintar och minusgrader i kombo med fukt.

Jag får ingen träff på detta &[…]

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]