Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Neno
Gillar du ljust i kupén sa ja varför inte.

Jag själv hatar att gardinen man drar för släpper igenom ljus.
Vill ha så mörkt så möjligt i kupén så jag vill nästan bara ha bilar med svart innertak.
av Tiimpan
4ever skrev: sön 24 nov 2019, 11:33 pendlar 75 mil i veckan är Panoramaglastak något att satsa på då ?
Jag valde inte till det på nya bilen eftersom jag inte tyckte det gav mig något på förra bilen.
av Lockis
Panorama är inte för föraren.

Har man barn i bilen kan dem nog uppskatta det.
För föraren är dock teknik pro paketet en bättre investering :-D
av Sudden78
Panoramatak är riktigt nice tycker jag. Hade det in min gamla XC60 och nu i min nya V60. Ger ett fint ljus i kupén och bilen känns på nåt sätt rymligare när man släpper i dagsljuset från taket. Tycker dessutom V60:n är riktigt snygg med panoramatak, rent exteriört.

På sommaren är det ju helt underbart att köra öppet!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av mikebike
På min XC60 bidrar glastaket mest till hög ljudnivå.
Utan takräcke brusar det ordentligt vid 140, men med takräcke redan vid 70 km/tim.
Detta är alltså med stängd lucka. Öppnar man luckan går det inte att samtala vid 50 km/tim.

Jag öppnar bara luckan när jag parkerar vid varm väderlek.
av Bempo
Mervärde eller inte beror på dig själv och vad du uppskattar. För mig ger glastaket ett mervärde. Jag gillar ljus interiör och vi har ljust skinn och ljust innertak. På förra volvon och på den här. Till det gillar jag känslan som glastaket ger i kupen. Barnbarnen gillar det också när de är med. På somrarna kör jag mest cab och då ska taket vara nere. Det är kanske därför jag gillar panoramataket.
av Sudden78
Bempo skrev:Mervärde eller inte beror på dig själv och vad du uppskattar. För mig ger glastaket ett mervärde. Jag gillar ljus interiör och vi har ljust skinn och ljust innertak. På förra volvon och på den här. Till det gillar jag känslan som glastaket ger i kupen. Barnbarnen gillar det också när de är med. På somrarna kör jag mest cab och då ska taket vara nere. Det är kanske därför jag gillar panoramataket.
+1

Skickat från min iPhone med Tapatalk
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]