Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Tänkte kolla om någon annan upplevt samma problem som mig med att larmet utlöser sig själv ca 15s-5 min efter att man låst bilen. Har hänt säkert 7-8 gånger nu under de senaste två veckorna. Det gäller alltså när man parkerat bilen och låser den.

Annars får det bli ett samtal till verkstaden nu på måndag för det börjar kännas otryggt att strunta i att låsa, hemma går väl an men på jobbet osv är det ju inte optimalt...

Edit: det gäller en V60 T8 R-design.
Testa att tillfälligt avaktivera kupé, eller om det heter rörelselarmet. Annars kan du väl låsa med nyckel om det vill sig illa så länge men det vill man ju inte i längden
mmard skrev: lör 09 nov 2019, 15:31 Hej!

Tänkte kolla om någon annan upplevt samma problem som mig med att larmet utlöser sig själv ca 15s-5 min efter att man låst bilen. Har hänt säkert 7-8 gånger nu under de senaste två veckorna. Det gäller alltså när man parkerat bilen och låser den.

Annars får det bli ett samtal till verkstaden nu på måndag för det börjar kännas otryggt att strunta i att låsa, hemma går väl an men på jobbet osv är det ju inte optimalt...

Edit: det gäller en V60 T8 R-design.
Du har inget djur eller liknande kvar i bilen?
Ingen fru eller barn som sitter kvar :P
Nä men du förstår.
Aktivera reducerad larmnivvå och se om det hjälper. :-)
Jag hade samma problem som du. Jag har en V60 T8 R Design, uttagen april 2019.

För mig var det lutningssensorn som var boven i dramat. Volvo centralt hade ett "case" angående detta, och första försök till åtgärd var att uppdatera mjukvaran i bilen. Detta avhjälpte dock inte problemet för mig så det blev till slut så att verkstaden fick byta ut sensorn. Sen dess (peppar peppar...) har den inte falsklarmat.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Car skrev:En fråga från en som beställt v60 d4. Hur avaktiverar man kupén? I bilens Sensus, och/eller voc-appen? Jag tänker ibland vila/sova i bilen så det vore bra att veta.
Som least skriver och vill man avaktivera det finns det att läsa om i manualen med
Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för a[…]

Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]