Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av aikputte
Ser inte att det är nämnt någonstans men det påverkar väl alla med VOC och inte just bara dessa modeller.

Men imorse uppdaterade jag VOC och dom har nu ändrat så att man ska använda mobilens låssystem för att starta fjärrstarten.

Och jag som inte använder nåt låssystem (typ finger, öga, mönster, pin) kan nu inte fjärrstarta min bil.

Det finns inte ens ett alternativ för att välja att använda lösenordet från Volvo ID som vanligt.

Det kan inte bara vara jag som inte använder nåt låssystem på mobilen?
(PIN-kod till sim-kortet har inget med detta att göra).

Jag tycker det är jäkligt dumt att Volvo tvingar en att använda ett låssystem i mobilen, det borde dom inte få göra...
av Lockis
aikputte skrev:Ser inte att det är nämnt någonstans men det påverkar väl alla med VOC och inte just bara dessa modeller.

Men imorse uppdaterade jag VOC och dom har nu ändrat så att man ska använda mobilens låssystem för att starta fjärrstarten.

Och jag som inte använder nåt låssystem (typ finger, öga, mönster, pin) kan nu inte fjärrstarta min bil.

Det finns inte ens ett alternativ för att välja att använda lösenordet från Volvo ID som vanligt.

Det kan inte bara vara jag som inte använder nåt låssystem på mobilen?
(PIN-kod till sim-kortet har inget med detta att göra).

Jag tycker det är jäkligt dumt att Volvo tvingar en att använda ett låssystem i mobilen, det borde dom inte få göra...
Såhär har det varit så länge jag kan minnas.
Även på förra generationens V60 hade jag fingeravtryck på telefonen för att autentisera fjärrstarten.
Jag använde mitt lösenord till Volvo ID igår och har gjort det sen jag hämtade ut bilen för 2 månader sen.
Det står t.o.m. i uppdateringstexten i Play Store att dom nu har ändrat till detta.
av Lockis
aikputte skrev:Jag använde mitt lösenord till Volvo ID igår och har gjort det sen jag hämtade ut bilen för 2 månader sen.
Det står t.o.m. i uppdateringstexten i Play Store att dom nu har ändrat till detta.
Som sagt, jag har använt mig av det länge. Och har inget emot funktionen.
Förstår dock inte varför man har tvingat att man måste använda sig av det.
I min värld bör VolvoID lösenordet fungera likabra.
av Flinta
Jag har under alla år bara använt lösenordet för fjärrstart, appen kommer ihåg det själv så jag behöver aldrig skriva in det.
Fungerar fortfarande så för mig, har kollat om det finns någon uppdatering av appen...men inte, jag har 4.4.2.0 Beta står det
Anslutningar motorblock B21

Nya frågor om anslutningarna på Blocke[…]

Tankat. Ska låna ut bilen till syrran fr&ari[…]

Var köpa stödbatteri?

Har märkt att start o stopp funktion slutat f[…]

A-traktor av 2,4d?

Se där ja, då kan det ju gå ialla[…]