Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla! Jag står som sagt och stampar på en S60 2019. Anledningen till S60 är att det är en bil som står i hallen och jag behöver inte vänta ca 4 månader på leverans, det är en 2019. I gentligen ville jag helst ha en V60 då dom ser lite snyggare ut tycker jag. Men denna har massor av utrustning och ett ganska bra pris tycker jag. Priset är 399:- Vad tycker ni andra?

Utrustning:

2019 Volvo S60 T5 R-Design
Bensin 4cyl 250hk/183kW B4204T26
Automat AWTG-81 SC
Täckt
Osmium Grå Metallic 714
Textil/Nappa RDesign RG0R
Teknikpaket S60: In/ut speglar aut avbländ, Intellisafe Surround BLIS, Navigation, Parkeringskamera bak, Strålkastare Dynamisk LED
Klimatpaket Volvo on Call: Baksätesvärme, Programbar bränslevärmare, Rattvärme, Spolmunstycke eluppvärmda, Volvo on Call
Smartphone Integration, SensusCon. Harman Kardon, Aluhjul 5t-ek Svart DC19"

1. Är dett ett ok pris? Borde jag kunna pressa ner det mer? Kanske få vinterhjul på köpet, eller service?
2. Är också lite nojig över det fakto att jag nu lägger en hel del pengar på en fossilbil. Känns långsiktigt inte som helt rätt köp men.. tänker också att när Volvo kommer med sina hybrider/EL på allvar framöver så kommer dom hamna i betydligt högre prisklass.
3. Hur pass mycket mindre bagageutrymme är det i en S60 jämfört med V60? Får man in ex två stora resväskor + lite lullull. Får inte så stort grepp om det när man kikar i bilhallen.

Tacksam för svar!
Angående priset så bygg en identisk i appen och se vad du då får för pris. Är det mer än 10% rabatt skulle jag vilja påstå att priset är okej.
Gällande bagaget är det bara att låna en och köra hem och provlasta. Jag gjorde så för att testa barnvagn I V60 ;-)
Fossil bilar kommer leva x antal år till. Hur restvärdet kommer se ut är dock svårt att veta. Idag är hybrider/el bilar fortfarande väldigt dyra och ladd infrastrukturen är inte bra nog.
Som jämförelse så ger jag 419k för min S60 T5 R-Design 2020 i samma färg. Den innehåller teknikpaket pro, klimatpaket pro, Harman Kardon, Polestar, drag, akustikrutor, toning och extra gummimattor till kupe och bagage. Privatköp.
seqerlars skrev:Som jämförelse så ger jag 419k för min S60 T5 R-Design 2020 i samma färg. Den innehåller teknikpaket pro, klimatpaket pro, Harman Kardon, Polestar, drag, akustikrutor, toning och extra gummimattor till kupe och bagage. Privatköp.
Det där är en JÄVLA bra rabatt. Listpris runt 500? så 80k/16% i rabatt? Jävligt bra jobbat. Inte ens när jag köpt bil med ramavtal har jag lyckats med detta.
På den jag nyss beställt privat lyckades jag nästan komma upp i 8% rabatt, dock en V60.

EDIT: Detta är möjligtvis inte en introduktions beställning?
@volvobrasse,

Tittade lite på Bilias sida, tror inte du får ett bra pris. Finns fortfarande "intro" bilar ute till försäljning.
https://www.bilia.se/sok-bland-vara-bil ... 60/fjt06u/ -Teknik Pro, Klimat VoC, H/K osv. 429.000:-
seqerlars skrev:Jo riktigt så bra på att pruta är jag inte, det är med introduktionsrabatten när teknik och klimatpaket ingick utan extra kostnad :-) Jag lyckades få 9% rabatt.
Misstänkte det med, hittade en liknande för 430 som är i inlägget ovanför. Kan säkert prutas ner några kronor till eller få dem att skicka med vinterhjul, så nu är jag övertygad om att det priset volvobrasse fått inte är bra med tanke på att det fortfarande finns introbilar MY-20 kvar i lager hos ÅF :-)

Tittade lite närmre på blocket också, finns en hel del välutrustade S60 för under 400k som rullat under 500 mil, förmodligen gamla demobilar. En del lagerbilar också för runt 400 med samma eller bättre utrustning.
Lockis skrev: tis 05 nov 2019, 18:08 @volvobrasse,

Tittade lite på Bilias sida, tror inte du får ett bra pris. Finns fortfarande "intro" bilar ute till försäljning.
https://www.bilia.se/sok-bland-vara-bil ... 60/fjt06u/ -Teknik Pro, Klimat VoC, H/K osv. 429.000:-

hmm ja det där var ju ett riktigt bra pris. Dock så misstänker jag att han gett mig ganska bra pris på min bil i inbyte i ställe Jag har en V60 Ocean race, navigation, Driver support och Polestar 2015. Har gått 5000 mil. Jag får 160 000 för den vilket vad jag förstår är ett ganska högt pris?

Sedan vid en snabb koll på T5:or 2019 hos Bilia, dvs dom som gått i princip 0 mil så ligger dom över 400 000:-

https://www.bilia.se/sok-bland-vara-bil ... 60/ndb73k/

Om jag bygger en likadan bil på Volvo så hamnar den runt 430 000:-. Enda skillnaden är att intromodellen har 19" hjul istället för 20" känns väldigt marginellt för mig

Bifogar en spec!
Screenshot 2019-11-05 at 19.45.58.png
Screenshot 2019-11-05 at 19.45.58.png (49.96 KiB) Visad 2229 gånger
@volvobrasse,

Jag tycker det låter som ett standard pris på en V60 som inte gått mer än 5000 mil. Du kan ju alltid höra med Bilia också vad dem skulle värdera din till, man måste inte välja första bästa säljare ;-)
Lockis skrev: tis 05 nov 2019, 20:07 @volvobrasse,

Jag tycker det låter som ett standard pris på en V60 som inte gått mer än 5000 mil. Du kan ju alltid höra med Bilia också vad dem skulle värdera din till, man måste inte välja första bästa säljare ;-)
Absolut, ska kolla med andra. Via sökning på s60 r-design T5 på Blocket så verkar priset för S60n (bilar som gått 0-500 mil) vara normalt:

https://www.blocket.se/annonser/hela_sv ... q=s60&st=s

Jag får ingen träff på detta &[…]

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]