Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo1819
vad säger ni om detta?? står i beskrivningen att bilen helt plötsligt bara smällde till när ägaren var ute och körde med en 6 månaders gammal unge i bilen.

[url]
av Lockis
Att en bil brinner är inget märkvärdigt i min värld.
Det kan bero på precis vad som helst. Kanske har han monterat något under huven?

Om det börjar bli en vana för XC60 T8or att börja brinna har vi dock en annan situation. Men då bör även T6orna vara påverkade då det är samma motor.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Att bilen var 6 mån, inte ungen. Vad nu dens ålder har med saken att göra :) Näee men, frågan är väl vad som hänt. En engångsföreteelse, för sådant händer eller är det något annat som kan kräva åtgärd.

Vår V60 tror jag varit inne med förra ägaren för att byta en del som kunde börja brinna vilket det skickades ut papper på samt byttes när kund bokade eller vid nästkommande service hos ÅF
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
av Lockis
Micce1980 skrev:Att bilen var 6 mån, inte ungen. Vad nu dens ålder har med saken att göra :) Näee men, frågan är väl vad som hänt. En engångsföreteelse, för sådant händer eller är det något annat som kan kräva åtgärd.

Vår V60 tror jag varit inne med förra ägaren för att byta en del som kunde börja brinna vilket det skickades ut papper på samt byttes när kund bokade eller vid nästkommande service hål ÅF
Jo, dem hade en återkallning för en plast detalj vid EGR som smälter ihop och kan börja brinna, samma problem som BMW har. Undrar vem som tyckte plast var en bra idé till motordelar.
Kan vara det som hänt här.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Lockis skrev:
Micce1980 skrev:Att bilen var 6 mån, inte ungen. Vad nu dens ålder har med saken att göra :) Näee men, frågan är väl vad som hänt. En engångsföreteelse, för sådant händer eller är det något annat som kan kräva åtgärd.

Vår V60 tror jag varit inne med förra ägaren för att byta en del som kunde börja brinna vilket det skickades ut papper på samt byttes när kund bokade eller vid nästkommande service hål ÅF
Jo, dem hade en återkallning för en plast detalj vid EGR som smälter ihop och kan börja brinna, samma problem som BMW har. Undrar vem som tyckte plast var en bra idé till motordelar.
Kan vara det som hänt här.
Ny bil, nya möjligheter :)
Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att loss[…]

Hej! Köpte mig en 740 idag med b230f motorn. […]