Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
Vad kan det bero på att det inte loggas några resor i körjournalen?
Jag saknar även en rad med genvägen till körjournalen på förstasidan i appen.
Körjournalen är aktiverad i appen och allt övrigt ser ok ut där.
På websidan "min volvo" finns inte heller någon körjournal...

Några tips?

EDIT: Jag hämtade ut bilen i fredags om det spelar någon roll.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Jag pratade med supporten idag, men de kunde inte göra något mer än att be mig installera om appen och sedan när inte det hjälpte skicka vidare ärendet... :-(
Användarvisningsbild
av ThomasT
Resan till jobbet i morse kom in i appen men inte resan hem från jobbet...
Inget hört ifrån Volvo...
av XC888
Fick leverans av en ny XC60 T5 i slutet av september och fram tills idag så hade jag inte sett några problem med journal uppdateringar. I morse så syntes inte färden till jobbet förrän bilen startades för hemfärd på eftermiddagen. Hemfärden kom (direkt) in i journalen vid hemkomst och så även en tur på kvällen.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Min körjournal verkar ha hoppat igång nu. Jag vet dock inte om de gjort något eller om den starta av sig själv då jag inte fått någon feedback...
av Lockis
Xc70n sambon kör med tog ett par dagar innan den kom igång ordentligt. Verkade ha något med viloläge att göra.
av XC888
Upplevde samma problematik idag två gånger, dvs färden till jobb syntes inte i journalen förrän ytterligare en resa gjordes och det var ett stopp på väg hem. Efter hemkomst så syntes det stoppet men sista färden idag finns ännu inte med i journalen. Jag har dock noterat att mätarställningen i appen är uppdaterad med rätt värde.

Gick nyss ut och startade bilen här hemma (stod still) och då dök sista färden i journalen.

Problemet är att man kan inte längre lite på positioneringen. Vill man dubbelkolla den så kan man jämföra mätarställning med sista rapporterade resan. Skiljer dessa sig så vet man hur långt bilen befinner sig från senaste kända position :-)
Användarvisningsbild
av ThomasT
XC888 skrev:Upplevde samma problematik idag två gånger, dvs färden till jobb syntes inte i journalen förrän ytterligare en resa gjordes och det var ett stopp på väg hem. Efter hemkomst så syntes det stoppet men sista färden idag finns ännu inte med i journalen. Jag har dock noterat att mätarställningen i appen är uppdaterad med rätt värde.

Gick nyss ut och startade bilen här hemma (stod still) och då dök sista färden i journalen.

Problemet är att man kan inte längre lite på positioneringen. Vill man dubbelkolla den så kan man jämföra mätarställning med sista rapporterade resan. Skiljer dessa sig så vet man hur långt bilen befinner sig från senaste kända position :-)
Samma för mig nu... bilen tror den är kvar på macken där jag tankade på vägen hem... :-(
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]