Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larsov
Når jeg starter parkeringsklima via VOC blir ikke sete og ratt varme. Begge er huket av. Dette fungerte tidligere. Noen som har opplevd det samme?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Larsov skrev:Når jeg starter parkeringsklima via VOC blir ikke sete og ratt varme. Begge er huket av. Dette fungerte tidligere. Noen som har opplevd det samme?
tror bara det funkar vid fjärrstart av motor logiken säger att dessa komponenter ihop kommer dra ur batteriet rätt omgående
av Lockis
LazerHawke skrev: tor 24 okt 2019, 13:29
Larsov skrev:Når jeg starter parkeringsklima via VOC blir ikke sete og ratt varme. Begge er huket av. Dette fungerte tidligere. Noen som har opplevd det samme?
tror bara det funkar vid fjärrstart av motor logiken säger att dessa komponenter ihop kommer dra ur batteriet rätt omgående
Stämmer bra, parkerings klimatet värmer inte ratt och säte :-)
av Lockis
BURRIS skrev:På min T8 så kan man välja om säten och ratt skall värmas upp, fungerar dock endast om laddkabeln är ansluten till nätet.
Japp, men då är det inte bränslevärmare :) Nu framgår det inte om TS har en TE modell och då är det ju helt klart ett problem om det inte fungerar.
Men på fossil bilar så funkar det inte utan fjärrstart. Och sen som du säger så måste TE ha kabeln i för att det ska fungera.
av BURRIS
Dumt nog så har min bil endast bensinvärmare till kupé och motor......men utan laddkabel isatt så är det fjärrstart som gäller om jag vill att ratt o säten också skall värmas.
av Lockis
BURRIS skrev:Dumt nog så har min bil endast bensinvärmare till kupé och motor......men utan laddkabel isatt så är det fjärrstart som gäller om jag vill att ratt o säten också skall värmas.
Precis som det är tänkt.
Det drar väldigt mycket ström att värma säten och ratt. Rattvärme ska tydligen vara en riktig energibov :-o
av Gorban
Lockis skrev: tor 24 okt 2019, 20:54
BURRIS skrev:Dumt nog så har min bil endast bensinvärmare till kupé och motor......men utan laddkabel isatt så är det fjärrstart som gäller om jag vill att ratt o säten också skall värmas.
Precis som det är tänkt.
Det drar väldigt mycket ström att värma säten och ratt. Rattvärme ska tydligen vara en riktig energibov :-o
Även bränslevärmaren drar mycket el. Kör man väldigt korta sträckor kommer man dra ur batteriet om man kör värmaren varje dag.
av Lockis
Gorban skrev:
Lockis skrev: tor 24 okt 2019, 20:54
Precis som det är tänkt.
Även bränslevärmaren drar mycket el. Kör man väldigt korta sträckor kommer man dra ur batteriet om man kör värmaren varje dag.
Visst drar den el. Men inte i samma utsträckning som ratt och sätesvärme. Och har man då alla 3 igång samtidigt så blir ekvationen inget bra eller hur?
av tunnis
Jag startade idag parkeringsklimat med VOC utan sladden inkopplad och både ratt och säte blev varma.
Dock tycker jag det är dåligt att bensinvärmaren går igång när sladden är ansluten, då borde det (för miljöns skull) vara elvärme.
Brainys V60

Känns orimligt att det där ska kunna ses[…]

Lampa 9 delar inkommande spänning med lampa 1[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Hej, Jag lämnade in min S60 D5 -12 för […]

Fel efter byte VVT

Gjorde om, tog bort rem och nollade motor med tolk[…]