- tor 24 okt 2019, 12:47
Når jeg starter parkeringsklima via VOC blir ikke sete og ratt varme. Begge er huket av. Dette fungerte tidligere. Noen som har opplevd det samme?
Moderator: Moderatorer
Larsov skrev:Når jeg starter parkeringsklima via VOC blir ikke sete og ratt varme. Begge er huket av. Dette fungerte tidligere. Noen som har opplevd det samme?tror bara det funkar vid fjärrstart av motor logiken säger att dessa komponenter ihop kommer dra ur batteriet rätt omgående
LazerHawke skrev: ↑tor 24 okt 2019, 13:29Stämmer bra, parkerings klimatet värmer inte ratt och säteLarsov skrev:Når jeg starter parkeringsklima via VOC blir ikke sete og ratt varme. Begge er huket av. Dette fungerte tidligere. Noen som har opplevd det samme?tror bara det funkar vid fjärrstart av motor logiken säger att dessa komponenter ihop kommer dra ur batteriet rätt omgående
BURRIS skrev:På min T8 så kan man välja om säten och ratt skall värmas upp, fungerar dock endast om laddkabeln är ansluten till nätet.Japp, men då är det inte bränslevärmare :) Nu framgår det inte om TS har en TE modell och då är det ju helt klart ett problem om det inte fungerar.
BURRIS skrev:Dumt nog så har min bil endast bensinvärmare till kupé och motor......men utan laddkabel isatt så är det fjärrstart som gäller om jag vill att ratt o säten också skall värmas.Precis som det är tänkt.
Lockis skrev: ↑tor 24 okt 2019, 20:54Även bränslevärmaren drar mycket el. Kör man väldigt korta sträckor kommer man dra ur batteriet om man kör värmaren varje dag.BURRIS skrev:Dumt nog så har min bil endast bensinvärmare till kupé och motor......men utan laddkabel isatt så är det fjärrstart som gäller om jag vill att ratt o säten också skall värmas.Precis som det är tänkt.
Det drar väldigt mycket ström att värma säten och ratt. Rattvärme ska tydligen vara en riktig energibov![]()
Gorban skrev:Visst drar den el. Men inte i samma utsträckning som ratt och sätesvärme. Och har man då alla 3 igång samtidigt så blir ekvationen inget bra eller hur?Lockis skrev: ↑tor 24 okt 2019, 20:54Även bränslevärmaren drar mycket el. Kör man väldigt korta sträckor kommer man dra ur batteriet om man kör värmaren varje dag.BURRIS skrev:Dumt nog så har min bil endast bensinvärmare till kupé och motor......men utan laddkabel isatt så är det fjärrstart som gäller om jag vill att ratt o säten också skall värmas.Precis som det är tänkt.
Det drar väldigt mycket ström att värma säten och ratt. Rattvärme ska tydligen vara en riktig energibov![]()