Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stoffel
Nu börjar jag bli riktigt otålig :x

Kan man lita på minvolvo när det gäller uppdateringen om byggd osv

3veckor kvar och bilen är inte byggd! Försenad? :bored:

Någon med erfarenhet?
av Dubbelpippi
Stoffel skrev: fre 20 sep 2019, 06:19 Nu börjar jag bli riktigt otålig :x

Någon med erfarenhet?
Sitt still i båten :) (Jag vet själv att det är svårt - min bil kommer om 6 veckor men det känns som 6 månader!)

Det tar väl alltid lite tid innan saker rasslar in i minvolvo-systemet. Ska bilen byggas i Gent eller Torslanda? Kolla om din återförsäljare kan ge bättre information.
av Stoffel
Torslanda :-D
Får jag den efter 3 veckor har jag väntat 22veckor :P
Bilagor
Screenshot_20190920-051518_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20190920-051518_Samsung Internet.jpg (82.95 KiB) Visad 2183 gånger
av jaronsso
Stoffel skrev: fre 20 sep 2019, 06:19 Nu börjar jag bli riktigt otålig :x

Någon med erfarenhet?
Ringer du din säljare kan de ge exakt info om vilken dag den planeras att byggas, när den planerar att levereras till ÅF, etc. nu när det är så tätt inpå.
Så gjorde jag när det var ganska exakt tre veckor kvar även för mig. Jag gick lite i samma tankar som du :)
Min byggdes ca två veckor innan levtid i appen, och levererades snabbt därpå till ÅF. Jag fick min en vecka tidigare än beräknat. Byggdes i Torslanda och Åf i Gbg.
Användarvisningsbild
av Rillee
Jag fick besked att min bil var levererad fastän jag inte hade fått den. Så lita inte på minvolvo
av dfa
Enligt min erfarenhet så byggs bilarna ( i Torslanda iaf) cirka 4 kalenderveckor efter sista ändringsdag. Sedan läggs ytterligare 2 veckor på för leverans i minvolvo.
Så står det 3 veckor kvar till leverans gissar jag att bilen byggs nästa vecka. i Stoffels fall gissar jag att den byggs runt den 26:e September som är 4 kalenderveckor efter sista ändringsdatum.
Användarvisningsbild
av Jefe
Så här ser det ut för mig och bilen ska anlända till min handlare 2 oktober enligt säljaren.

Bild
av XC888
dfa skrev: fre 20 sep 2019, 17:32 Enligt min erfarenhet så byggs bilarna ( i Torslanda iaf) cirka 4 kalenderveckor efter sista ändringsdag. Sedan läggs ytterligare 2 veckor på för leverans i minvolvo.
Så står det 3 veckor kvar till leverans gissar jag att bilen byggs nästa vecka. i Stoffels fall gissar jag att den byggs runt den 26:e September som är 4 kalenderveckor efter sista ändringsdatum.
Håller med avseende bilbygge ca "4 kalenderveckor efter sista ändringsdag", i mitt fall så var det exakt 4 veckor. Bilen stod hos Åf veckan efter, och hämtning av bil efter ytterligare en vecka.
av Farbrorn01
Rillee skrev:Jag fick besked att min bil var levererad fastän jag inte hade fått den. Så lita inte på minvolvo
När det står leverans så är det från fabriken till återförsäljare.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]