Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hmm.. Var i manualen står det?🤔

Om vi läser på samma ställe, så tror jag att de menar att det är de två senast parkopplade telefonerna som automatiskt ansluter till bilen. Men de ansluter inte båda två samtidigt.

Jag tror de menar så här:

Om du först lägger in din svärmors mobil och sedan din frus mobil och till sist din mobil, så kommer inte din svärmors mobil ansluta automatiskt när hon hoppar in och lånar bilen, eftersom det bara är de två senaste som ansluts automatiskt..

Däremot kommer din mobil att ansluta om du hoppar in och kör och likadant om din fru hoppar in.

Hoppar ni båda in så är det den telefon som är senast ansluten eller den vars nyckel används, om man sparat profiler på de två olika nycklarna.

Håller med om att det hade varit praktiskt om man kunde ha båda telefonerna aktiva samtidigt.
Senast redigerad av 2 Ilduce77, redigerad totalt 0 gång.
Borde vara samma som på min V90 kan jag tycka:
1) gå in på ’telefon’ i huvudmenyn (alltså den i mitten som är delad i olika delar, Navi - Stereo - Telefon - App)
2) om inte rätt telefon är kopplad redan trycker du på ’switch’ (byt på svenska?) och väljer den telefon du vill ska sköta telefonerandet

3) Gå in på ’stereo’-delen av huvudmenyn, klicka på Bluetoothsymbolen.
4) om inte rätt telefon är kopplad klickar du du även här ’switch’ och väljer den telefon du vill ska dela media via bluetooth.

Klart! :-)
Bullmark skrev: ons 31 jul 2019, 21:55 Borde vara samma som på min V90 kan jag tycka:
1) gå in på ’telefon’ i huvudmenyn (alltså den i mitten som är delad i olika delar, Navi - Stereo - Telefon - App)
2) om inte rätt telefon är kopplad redan trycker du på ’switch’ (byt på svenska?) och väljer den telefon du vill ska sköta telefonerandet

4) om inte rätt telefon är kopplad klickar du du även här ’switch’ och väljer den telefon du vill ska dela media via bluetooth.

Tror han menar att han vill ha båda telefonerna aktiva samtidigt.

Så om det ringer i fruns mobil, så kan han svara i den och om det ringer i hans mobil, så kan han svara i den, utan att trycka på "växla" först...
Ilduce77 skrev: ons 31 jul 2019, 23:15
Bullmark skrev: ons 31 jul 2019, 21:55 Borde vara samma som på min V90 kan jag tycka:

Så om det ringer i fruns mobil, så kan han svara i den och om det ringer i hans mobil, så kan han svara i den, utan att trycka på "växla" först...
Så kan det iofs också vara, vi får väl se när TS tittar in i tråden igen. :-)
Håller med om att det vore praktiskt om det gick att ha fler än en telefon kopplad och redo att ta emot inkommande samtal, men det tror jag inte går.

Däremot finns det ändå viss poäng i att tex kunna låta ungarna välja musik från nån av deras telefoner, samtidigt som ens egen är kopplad att få sköta telefonin.
Bullmark skrev:

Håller med om att det vore praktiskt om det gick att ha fler än en telefon kopplad och redo att ta emot inkommande samtal, men det tror jag inte går.

Däremot finns det ändå viss poäng i att tex kunna låta ungarna välja musik från nån av deras telefoner, samtidigt som ens egen är kopplad att få sköta telefonin.
Hade hoppats på lösningen med två telefoner som är kopplade, det finns på t.ex Passat, men har bara lyckats att ha en telefon för att prata och en annan kopplad för att lyssna på musik.

Kanske någon vet om det går att få in två telefoner samtidigt ?

Skickat från min iPad med Tapatalk
PerErikE skrev: ons 31 jul 2019, 23:59
Bullmark skrev:

Hade hoppats på lösningen med två telefoner som är kopplade, det finns på t.ex Passat, men har bara lyckats att ha en telefon för att prata och en annan kopplad för att lyssna på musik.

Kanske någon vet om det går att få in två telefoner samtidigt ?

Skickat från min iPad med Tapatalk
Ah, ok!
Tror inte det går, men ska testa imorgon!
Monnier skrev: fre 02 aug 2019, 11:25 Så här står det i volvo-manualen

Det är möjligt att ha två Bluetooth-enheter anslutna samtidigt, varav den ena endast för att spela upp media trådlöst. 

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Ja det stämmer ju bra överens med som jag kör, men hur jag än trixar så knuffas den första ’telefonkopplade’ telefonen bort när man kopplar in telefon nr2 på telefoni.
Är det inte en inställning i telefonen då att den ska använda bilen endast för media och för telefoni på den andra telefonen?
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]