- tor 25 jul 2019, 10:45
Jag Polestaroptimerade min V60CC D4 -19 direkt vid leverans och har väl kört ca 600 mil nu. Jag kan inte säga att jag är supernöjd med resultatet. Visst, jag känner av att bilen blir piggare och drar längre på växlarna men tycker att lågfartsegenskaperna blir lidande. Vill jag köra lugnt ut från en korsning eller i ett samhälle så varvar den ca 500 rpm högre än vid komfortläget och likadant så är motorbromsningen mycket större även under 50 km/h så det blir rent obekvämt att åka i den.
Vet någon om optimeringen anpassar sig över tid eller om det kommer uppdateringar? Fick 30 extra hästkrafter men oförändrat vridmoment och hade nog hellre haft tvärtom. Förbrukningen skulle dessutom vara oförändrad och det är den inte även vid "allt annat lika". Jag upplever bara att jag fått en bil som konstant varvar 500 rpm högre än vid vanliga läget och att den drar längre på växlarna (ofta över 3000 rpm.
Vet någon om optimeringen anpassar sig över tid eller om det kommer uppdateringar? Fick 30 extra hästkrafter men oförändrat vridmoment och hade nog hellre haft tvärtom. Förbrukningen skulle dessutom vara oförändrad och det är den inte även vid "allt annat lika". Jag upplever bara att jag fått en bil som konstant varvar 500 rpm högre än vid vanliga läget och att den drar längre på växlarna (ofta över 3000 rpm.