Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johbj
Körde hem från Skåne igår kväll/natt och jag är mäkta besviken på Dynamisk LED.
För visst är det så att Av/På helljus OCH avbländning i olika sektorer (möte, upphinnande osv) ska ske automatiskt?
Upplevde absolut ingen avbländning i sektorer utan det var bara Av/på på helljuset och massor av sura bilister som blinkande med ljusen när jag mötte dom eller hann ikapp någon på motorvägen :(
XC60 jag hade tidigare funkade helt ok men det var ju vanliga Xenon, det kanske är någon skillnad med LED?
I alla fall så upplever jag inte att vid möte t ex så behåller den helljus på min högra sida/vägkanten utan det är bara halvljus upplever jag det....
av stevvee
johbj skrev:Körde hem från Skåne igår kväll/natt och jag är mäkta besviken på Dynamisk LED.
För visst är det så att Av/På helljus OCH avbländning i olika sektorer (möte, upphinnande osv) ska ske automatiskt?
Upplevde absolut ingen avbländning i sektorer utan det var bara Av/på på helljuset och massor av sura bilister som blinkande med ljusen när jag mötte dom eller hann ikapp någon på motorvägen :(
XC60 jag hade tidigare funkade helt ok men det var ju vanliga Xenon, det kanske är någon skillnad med LED?
I alla fall så upplever jag inte att vid möte t ex så behåller den helljus på min högra sida/vägkanten utan det är bara halvljus upplever jag det....
Slog du på funktionen då? Sen kan du ställa hur snabb den skall vara i menyn.
av johbj
Japp vred upp vredet i läge på spaken, och har även provat växla mellan Normal och Snabb utan bra resultat.
Läste någonstans att någon påstod att funktionen med dynamisk LED skulle bli av/på bara i hastigheter över typ 100 km/h?
Jag körde iofs på motorväg men ändå
av fnatt3
johbj skrev:Japp vred upp vredet i läge på spaken, och har även provat växla mellan Normal och Snabb utan bra resultat.
Läste någonstans att någon påstod att funktionen med dynamisk LED skulle bli av/på bara i hastigheter över typ 100 km/h?
Såhär upplever även jag det. Rätt eller fel vet jag inte, men vid motorvägsfart endast av/på automatik och vid lägre fart skärmas ljuset av för ex. mötande.
av johbj
fnatt3 skrev:
johbj skrev:Japp vred upp vredet i läge på spaken, och har även provat växla mellan Normal och Snabb utan bra resultat.
Såhär upplever även jag det. Rätt eller fel vet jag inte, men vid motorvägsfart endast av/på automatik och vid lägre fart skärmas ljuset av för ex. mötande.
Då ska jag prova på mindre väg och lägre hastighet i kväll då
av johbj
Testade på landsväg i 70-90km/h då verkar det funka
Men den är seg att blända av (mötande blinkar) trots jag ställt i läge SNABB
Bett meken kolla om det går att justera känsligheten på kameran eller så
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]