Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johbj
På min XC60 -17 så kunde jag oxå fjärrstarta bilen mha VOC-appen precis som med min V60 CC -20 nu.
Upptäckte igår att bilen inte stannar när man öppnar den (dörrar, bagagelucka) som den gjorde på XC60 utan den fortsatte gå....
Dock så var ratten låst och någon form av text i display att bilen var fjärrstartad via appen.
Fick vrida av bilen med ”nyckeln” i V60 för att den skulle stanna.
Är det normalt nu att det är så?
Sökt i den digitala manualen men inte funnit någon mer info om detta 😊
Så om jag fattat det rätt så går bilen med ERS fortsättningsvis när man öppnat dörren? Men man måste stänga av och starta igen som en bekräftelse att man är rätt förare i bilen iomed nyckeln i närheten?
av stevvee
LazerHawke skrev:Så om jag fattat det rätt så går bilen med ERS fortsättningsvis när man öppnat dörren? Men man måste stänga av och starta igen som en bekräftelse att man är rätt förare i bilen iomed nyckeln i närheten?
Nu har jag iofs en T8 men på den är det bara att vrida start så funkar det. Samma sak på min gamla V90.
stevvee skrev:
LazerHawke skrev:Så om jag fattat det rätt så går bilen med ERS fortsättningsvis när man öppnat dörren? Men man måste stänga av och starta igen som en bekräftelse att man är rätt förare i bilen iomed nyckeln i närheten?
Nu har jag iofs en T8 men på den är det bara att vrida start så funkar det. Samma sak på min gamla V90.
hmm om den är igång redan varför vrida start?? *förvirrad*
Hittade den här infon i manualen för Volvo v60 2020.
Man måste utföra en till ”start” när man väl är i bilen för att kunna köra iväg.
Bilagor
A015C048-AB96-40C1-A945-BC6301EAB155.png
A015C048-AB96-40C1-A945-BC6301EAB155.png (75.04 KiB) Visad 2888 gånger
Plinkplonk skrev:Hittade den här infon i manualen för Volvo v60 2020.
Man måste utföra en till ”start” när man väl är i bilen för att kunna köra iväg.
tackar hittade inte avsnittet när jag själv kollade
av stevvee
LazerHawke skrev:
stevvee skrev:
Är som vilken accept som helst ju.
stevvee skrev:
LazerHawke skrev:
stevvee skrev: Nu har jag iofs en T8 men på den är det bara att vrida start så funkar det. Samma sak på min gamla V90.
Är som vilken accept som helst ju.
Got it now :)

Vi får hoppas att det kommer en uppdatering […]

Vilka motorer var våt kamrem?

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker[…]

Vuxen i 3e sätesraden XC90

Om Sharan har mer plats? Vi åkte 7 pers i en[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]