- ons 26 jun 2019, 22:45
Jag har klurat en del kring höjden på min V60 T6 AWD R-Design.
Jag tycker att den är hög för att ha R-Designchassi (sportchassi).
Jag hade bilen på uppdatering här om dagen och när jag kom ut från verkstaden för att sätta mig i min bil (som förövrigt är vit) stötte jag på en herre som hade en, just vit V60 T5 FWD R-Design med tillvalet 20" R-Designhjul. Alltså såg den i princip ut som min bil. Men till min förvåning såg den lägre ut. Vi dividerade om detta ett tag och även om lite andra detaljer på min bil.
Han körde till slut och parkerade sin bil bredvid min. Och visst var den lägre. Säkert 1.5cm fram i alla fall.
Så jag måttade min höjd. Då mäter jag från ovankant på ringen i loggan i navkåpan. upp till skärmkanten.
Mätte på båda sidorna vardera.
Jag har då.
Fram: 36,4 cm
Bak: 35,3 cm
Jag känner en person som har en V60 T6 AWD Inscription med sportchassi.
Han har då.
Fram: 35,6 cm
Bak: 34,5 cm
Jag har även skrivit md en person på instagram som har en V60 D4 R-Design FWD.
Han har då.
Fram 34,4 cm
Bak: 34 cm
Detta är nog likt den bil jag träffade på utanför verkstaden. Dvs en V60 T5 R-Design FWD.
Är det så att AWD bilarna är någon eller några cm högre även fast dom har sportchassi? Men varför är min 1 cm högre än min kompis T6 AWD med sportchassi?
Kan ni som har V60 här på forumet mäta era och skriva in i denna tråd? Kanske även med bild från sidan?
Jag vill reda ut vad detta kan bero på.
Försökt att rita in hur jag har mätit. Ursäkta kladdet och hoppas ni förstår.
Här är en bild på mitt höghus.
Jag tycker att den är hög för att ha R-Designchassi (sportchassi).
Jag hade bilen på uppdatering här om dagen och när jag kom ut från verkstaden för att sätta mig i min bil (som förövrigt är vit) stötte jag på en herre som hade en, just vit V60 T5 FWD R-Design med tillvalet 20" R-Designhjul. Alltså såg den i princip ut som min bil. Men till min förvåning såg den lägre ut. Vi dividerade om detta ett tag och även om lite andra detaljer på min bil.
Han körde till slut och parkerade sin bil bredvid min. Och visst var den lägre. Säkert 1.5cm fram i alla fall.
Så jag måttade min höjd. Då mäter jag från ovankant på ringen i loggan i navkåpan. upp till skärmkanten.
Mätte på båda sidorna vardera.
Jag har då.
Fram: 36,4 cm
Bak: 35,3 cm
Jag känner en person som har en V60 T6 AWD Inscription med sportchassi.
Han har då.
Fram: 35,6 cm
Bak: 34,5 cm
Jag har även skrivit md en person på instagram som har en V60 D4 R-Design FWD.
Han har då.
Fram 34,4 cm
Bak: 34 cm
Detta är nog likt den bil jag träffade på utanför verkstaden. Dvs en V60 T5 R-Design FWD.
Är det så att AWD bilarna är någon eller några cm högre även fast dom har sportchassi? Men varför är min 1 cm högre än min kompis T6 AWD med sportchassi?
Kan ni som har V60 här på forumet mäta era och skriva in i denna tråd? Kanske även med bild från sidan?
Jag vill reda ut vad detta kan bero på.
Försökt att rita in hur jag har mätit. Ursäkta kladdet och hoppas ni förstår.