Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gnejs
Dagens lyxproblem - du måste välja en av dessa bilar och köra den i 3 år. Du har fru, 2 barn och hus (ingen hund). Du kan välja till lite utrustning, så som dragkrok, sportratt, teknikpaket och metallic-lack men inte mycket mer än så.

Vilken väljer du, och varför?

Jag är väldigt kluven, kör BMW-kombi idag men har länge varit sugen att testa SUV. Vet dock inte om det är värt att göra avkall på utrustning och lull lull bara för att sitta högre upp.. Har bara testat en XC60 T8 Inscription och den hade jag absolut kunnat tänka mig, får dock inte in det i tjänstebilsavtalet.
av stevvee
gnejs skrev:Dagens lyxproblem - du måste välja en av dessa bilar och köra den i 3 år. Du har fru, 2 barn och hus (ingen hund). Du kan välja till lite utrustning, så som dragkrok, sportratt, teknikpaket och metallic-lack men inte mycket mer än så.

Jag är väldigt kluven, kör BMW-kombi idag men har länge varit sugen att testa SUV. Vet dock inte om det är värt att göra avkall på utrustning och lull lull bara för att sitta högre upp.. Har bara testat en XC60 T8 Inscription och den hade jag absolut kunnat tänka mig, får dock inte in det i tjänstebilsavtalet.
Det du får i xc60 är att du sitter högre och om jag inte minns fel, lite större baksäte.

Annars tappar du utrustning,bagageutrymme och ja typ allt!
av MrRob
Valde också mellan en XC60 T8 och V60 T8, två barn och hus här också så samma premisser :)
Blev en V60 T8 med lite lull lull ( bl.a. Dragkrok, tonade rutor, parkeringskamera, Apple carplay)

Det var just bagageutrymmet och lite tillbehör som fällde avgörandet. V60 är en trevlig bil och har ej ångrat valet.
av gnejs
Det är just den känslan av att komma upp lite mer och åka mer "behagligt" som tilltalar mig. Samtidigt som jag efter flera år med välutrustade BMW-bilar har vant mig vid en viss nivå av utrustning. "Man åker inte i utrustningen" - näää men man lever med den :D

Svårt val...
Användarvisningsbild
av coachen
gnejs skrev:Dagens lyxproblem - du måste välja en av dessa bilar och köra den i 3 år. Du har fru, 2 barn och hus (ingen hund). Du kan välja till lite utrustning, så som dragkrok, sportratt, teknikpaket och metallic-lack men inte mycket mer än så.

Jag är väldigt kluven, kör BMW-kombi idag men har länge varit sugen att testa SUV. Vet dock inte om det är värt att göra avkall på utrustning och lull lull bara för att sitta högre upp.. Har bara testat en XC60 T8 Inscription och den hade jag absolut kunnat tänka mig, får dock inte in det i tjänstebilsavtalet.[/qu

ote]

Jag kommer gå från XC60 D3 till V60 T6 TE. Enda jag var lite kluven med var just att kliva ner i bilen istället för upp :-D jag tycker du ska gå på V60
av gnejs

Jag kommer gå från XC60 D3 till V60 T6 TE. Enda jag var lite kluven med var just att kliva ner i bilen istället för upp :-D jag tycker du ska gå på V60
Ja, jag tror det får bli en sån faktiskt! Jag har trots allt några år kvar tills jag börjar gnälla på att bilen är för stötig eller för låg :-D
av stevvee
gnejs skrev:

Ja, jag tror det får bli en sån faktiskt! Jag har trots allt några år kvar tills jag börjar gnälla på att bilen är för stötig eller för låg :-D
Inte säkert att xc60 är mer bekväm i körningen. Både min V60 T8 med 19” och V90 D5 21” går mjukare än min mors xc60 med 19”. Xc60 är mer vinglig ja men inte mindre stötig. Så provköra är ett måste !
av gnejs
stevvee skrev: tis 28 maj 2019, 13:19
gnejs skrev:

Inte säkert att xc60 är mer bekväm i körningen. Både min V60 T8 med 19” och V90 D5 21” går mjukare än min mors xc60 med 19”. Xc60 är mer vinglig ja men inte mindre stötig. Så provköra är ett måste !
Det är ju jättebra isåfall! Tyckte nämligen XC60 var väldigt bekväm att åka i och förhållandevis lågt vägljud i kupén. Kan dock tänka mig att V60 blir lite bullrigare då den kommer närmre vägen.
Instabil styrning (XC70 -16)

Jag har liknande problem. Hur känns det n&aum[…]

Köpråd V60 Recarge

Elvärmare jag tycker allt den höll m&ari[…]

SIM-kortshållare finns bara i bilar som &aum[…]

Allt du ser suspekt