Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MagnusGBG
Läste i senaste numret av Elbilen kring ett test på V60 T8, ganska intressant.
Undrar om någon här vet mer om den kommande räckviddsförbättringen som Volvo kommer med inom kort (utan större batteri)? Står att Volvo aviserat det iaf.
Användarvisningsbild
av Pellix
Nja vi har försökt reda ut det i en annan tråd men det är fortfarande väldigt oklart när batteriet med mer kapacitet kickar in.
Några ÅF säger att det kommer på bilar byggda efter vecka 46 eftersom Volvo har ändringsvecka då, och vissa, inkl anställda på Volvo, säger att det gäller för alla MY20...
av MagnusGBG
Fast jag tolkar det i artikeln som att det inte handlar om större batteri utan längre räckvidd per kWh. Sen är ju större batteri en bonus också
Användarvisningsbild
av Pellix
MagnusGBG skrev: fre 19 apr 2019, 22:13 Fast jag tolkar det i artikeln som att det inte handlar om större batteri utan längre räckvidd per kWh. Sen är ju större batteri en bonus också
Ok, inte insatt vad som ändras, men oavsett så verkar ingen veta säkert om förändringen gäller alla MY20 eller de tillverkade Från v 46 och framåt.

Klossar byttes runtom vid 6000 mil. <...> T[…]

Någon skillnad om du kör och gasar elle[…]

Motorvärmare 850

Tack för era svar. Det blir en slangvärm[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från […]