Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hjälp mig resonera kring detta, vilket är det bästa köpet?

Har fått för mig att en XC60 kommer vara lättare att kränga om t.ex. 3-5 år om man skulle vilja göra detta.

Förlorar man ändå mer på en xc60 än en v60 pga att priset är högre?
Användarvisningsbild
av batmac
Det bästa köpet måste ju vara den du faktiskt vill ha. Det är ju ganska stor skillnad på dessa modeller. Om man bara ser till värdeminskning så tror jag det är ganska lika. Ena är dyrare men kommer också att gå att sälja dyrare sen osv om inte nu nån av modellerna blir stendöd på marknaden.
av Lövet
Även om andrahandsvärdet diffar några procent så är det bilen med lägst inköpspris som kommer ge dig lägsta värdeminskningen i kronor. Finns inga modeller som har så mycket högre restvärde att kompensera för det enkla faktumet. En annan sak om man vill tappa så lite pengar som möjligt är (oavsett vad en del vill påstå) är att lägga på så lite extrautrustning som möjligt. Extrautrustning (förutom AWD+Aut) tappar 70-75% på bara tre år.
Användarvisningsbild
av Derank
Volvos XC modeller har alltid varit sjukt överprisade på begmarknaden,kollegan sålde sin XC60 2016 summum utan något annat än awd och auto för 228 k för 2mån sedan på KVD, sommar och vinter var helt slut, bilen hade gått 1100mil. köparen var en bilfirma som annonserade ut den för 249900sek, vad han fick vet jag ej men annonsen var borta på nån vecka.

och awd och auto ger betydligt mer än en FWD med man, ingen vill ha det på en XC60 iaf.

Men vad som sker om 5år vet ingen iaf, säger som Stefan, köp det du vill ha nu och se pengarna som borta, så gör jag.
Har aldrig npn plan för byte utan rätt som det är dyker det upp något intressant och då byter jag, det kostar att ligga på topp, så är det bara.

Om det är ett elände beror helt på[…]

S40 1.8f ac problem

Killen verkar duktig, han har jobbat me de i flera[…]

2-fas laddning kom först på årsm[…]

Börja med att ta loss vakuumslangen (den klen[…]