Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Norbert
Vet inte ifall det är något fel på min bil men mina backspeglar verkar inte tina upp snö/is, idag var de igensnöade och såhär såg de ut fortfarande efter 1 timme, samma med höger och vänster. Trodde det var rätt standard med eluppvärmda backspeglar på bilar i den här prisklassen? :nerd:
IMG_9166.jpg
IMG_9166.jpg (220.45 KiB) Visad 4921 gånger
av Tiimpan
Norbert skrev: fre 01 feb 2019, 18:53 Vet inte ifall det är något fel på min bil men mina backspeglar verkar inte tina upp snö/is, idag var de igensnöade och såhär såg de ut fortfarande efter 1 timme, samma med höger och vänster. Trodde det var rätt standard med eluppvärmda backspeglar på bilar i den här prisklassen? :nerd:

IMG_9166.jpg
Imponerande att du kört runt utan att kunna se i 1 timme genom backspeglarna ... :-/
av Norbert
Holloman skrev:Jag utgår från att du satt på värmen i bakrutan?
Nej det hade jag ingen aning om, så man måste starta igång bakrutevärmaren för att backspeglarna ska få värme?
Tiimpan skrev:
Norbert skrev: fre 01 feb 2019, 18:53 Vet inte ifall det är något fel på min bil men mina backspeglar verkar inte tina upp snö/is, idag var de igensnöade och såhär såg de ut fortfarande efter 1 timme, samma med höger och vänster. Trodde det var rätt standard med eluppvärmda backspeglar på bilar i den här prisklassen? :nerd:

IMG_9166.jpg
Imponerande att du kört runt utan att kunna se i 1 timme genom backspeglarna ... :-/
Jag vet, men vad gör man inte för att se ifall värmen fungerar!
Användarvisningsbild
av fjohan82
Norbert skrev: fre 01 feb 2019, 20:44
Holloman skrev:Jag utgår från att du satt på värmen i bakrutan?
Nej det hade jag ingen aning om, så man måste starta igång bakrutevärmaren för att backspeglarna ska få värme?
Stämmer, de går på samma knapp. :-)
av UnleashFusion
jag vet inte hur nya bilarna har det i menyn men på min v70-MY11 så måste man trycka på bakrute-värmaren för att backspeglarna ska aktivera sitt och efter cirka 5-7 minuter så tinar speglarna
av Lockis
Finns en fin funktion i bilen som hjälper dig vid frågor :) Oftast kan man rådfråga den för att få svar på frågor som denna. Eller också kan man vara en trafikfara och inte tina sina speglar. "Jag skulle bara se" är ju ett väldigt dåligt argument för att köra runt så.

Anyways, finns en APP till telefonen också som fungerar som instruktionsbok där man kan söka och få svar på saker som denna.
Självklart ska du få vända dig till forumet med frågor som denna också men då tycker jag gott att du kunde ha skrapat din spegel och sen ställt frågan istället....
av Mjölby
På min numera snart omoderna V70, finns det i menyn att man kan bocka för att bakrutevärmen ska gå på automatiskt vid kall väderlek. Vilket även innebär att spegelvärmen går på automatiskt.

Ok, jag var lite otydlig, på lågtrycks[…]

Xc60 MY23 synliga avgasrör?

IMG_0962.png

XC90 har inte elfällbara säten utan de t[…]

Montera dragkrok V90cc

Det var många år sedan som dragkrokar […]